دادگستری ترکیه معامله قدرت تنجل، امین بابک زنجانی با باگانا را ابطال کند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۵


دادگستری ترکیه معامله قدرت تنجل، امین بابک زنجانی با باگانا را ابطال کند

وکیل وزارت نفت:

دادگستری ترکیه معامله قدرت تنجل، امین بابک زنجانی با باگانا را ابطال کند

 635967638252987528

وکیل وزارت نفت بابیان اینکه شکایت این وزارتخانه از ‘قدرت تنجل’ امین بابک زنجانی به دادگستری ترکیه در حال رسیدگی است، گفت: درخواست ما از دادگستری ترکیه این است که معامله تنجل با گابانا را ابطال کند.

«قدرت تنجل» امانت‌دار بابک زنجانی 51 درصد از سهام شرکت هواپیمایی «انور ایر» را به ‘کانکوت باگانا’ نخستین سهامدار این شرکت هواپیمایی فروخت.

بیستمین جلسه دادگاه علنی بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده یعنی مهدی شمس زاده و حمید فلاح هروی بود که پای قدرت تنجل امین بابک زنجانی به دادگاه باز شد. به گفته رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی، تنجل با زندانی شدن صاحب سهام انور ایر (بابک زنجانی) با تعرض به اموال وی، آنها را به باگانا فروخت.

غلامرضا مهدوی، وکیل شرکت نفت فروردین امسال از ورود وکلای این وزارت خانه برای پیگیری این موضوع و بازگرداندن اموال متهم ردیف اول پرونده نفتی خبر داد.

مهدوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا، بابیان اینکه این پرونده در حال رسیدگی است، اظهار کرد:‌ برای پیگیری پرونده به همراه وکلای شرکت و گروه حقوقی این وزارتخانه مرتب به ترکیه می‌رویم.

وکیل وزارت نفت با قدردانی از قوه قضاییه به دلیل همکاری خوب با وزارت نفت، تصریح کرد:‌ امین بابک زنجانی حق نداشت بدون اجازه صاحب‌مال، اموال او را به دیگری واگذار کند. وی افزود: ازاین‌رو و بر اساس رعایت موازین عدالت از دادگستری ترکیه تقاضا داریم با تصمیم‌گیری قضایی صحیح، معامله باگانا باقدرت تنجل را باطل کند. دادگاه بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده نفتی بر اساس کیفرخواست صادرشده در دادگاه انقلاب، به اتهام افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان‌یافته به‌منظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پول‌شویی با علم به مؤثر بودن در ضرر به کشور، کلاه‌برداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تأمین اجتماعی و بانک مسکن، جعل 24 فقره اسناد و صورت‌حساب بانکی، استفاده از اسناد مجعول و پول‌شویی به مبلغ 1967 میلیون یورو در 26 جلسه علنی (جز یک جلسه) در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، برگزار شد. دادگاه بدوی پس از رسیدگی پرونده، سه متهم ردیف اول بابک زنجانی، حمید فلاح هروی و مهدی شمس زاده را ضمن صدور حکم اعدام، به رد مال به شاکی و به پرداخت جزای نقدی معادل یک‌چهارم پول‌شویی محکوم کرده است.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *