اعطای مدرک مشترک دانشگاه تهران با دانشگاه‌های معتبر جهان

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ خرداد ۱۳۹۶


اعطای مدرک مشترک دانشگاه تهران با دانشگاه‌های معتبر جهان

محمدباقر قهرمانی معاون بین الملل دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر تفاهمنامه راه اندازی موسسه مشترک بنیاد توسعه کره جنوبی و دانشگاه تهران در این دانشگاه به امضا رسیده و هدف این موسسه در حوزههای آموزشی و پژوهشی و تبادل دانشجو استاد است.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه در حال حاضر به امضای طرفین رسیده و قرار است دانشجویان و اساتید از فرصت مطالعاتی این موسسه استفاده کنند و با امضای این تفاهمنامه راه‌اندازی این بنیاد در دانشگاه قطعی شده و در حال انجام کارهای مقدماتی هستیم.

معاون بین الملل دانشگاه تهران بیان کرد: در حوزه زبان و ادبیات کشورهای مختلفی نظیر کره جنوبی، روسیه، ژاپن، چین و برخی کشورهای پیشرفته اروپایی در دانشگاه تهران فعالیت می‌کنند، به طوری که اخیراً بنیاد «روسکی‌میر» روسیه به منظور آموزش زبان و ادبیات روسیه در دانشگاه تهران فعالیت خود را شروع کرده است.

قهرمانی افزود: در سفری که رییس دانشگاه تهران به کشور فرانسه داشت در این بین تعاملات خوبی در خصوص گسترش ارتباطات علمی و آموزشی با دانشگاه‌های مطرح و تراز اول این کشور انجام شد که بر این اساس تفاهم نامه‌های انجام شده دوره‌های مشترکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری داریم.

وی اضافه کرد: طی این تفاهم‌نامه هر دانشجو می‌تواند مدتی در کشور فرانسه و مدتی را در ایران بگذارند و در نهایت مدرک مشترک دریافت کنند.

معاون بین الملل دانشگاه تهران یادآور شد: در واقع این می‌تواند شروعی برای توسعه تعاملات پژوهشی دانشگاه تهران با کشورهای آسیایی و حتی اروپایی باشد چرا که ظرفیت پژوهشی موجود در کشور توان انجام چنین طرح‌هایی را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *