اتهامات جدید علیه کریستینا فرناندز

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۶


اتهامات جدید علیه کریستینا فرناندز

اتهامات جدید علیه کریستینا فرناندز

پرونده فساد علیه رئیسجمهوری سابق آرژانتین در حالی همچنان در جریان است که وی به پولشویی نیز متهم شده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این پرونده جدید یک‌روند جدید در مراحل دادگاهی کریستینا فرناندز کرچنر، رئیس‌جمهوری سابق آرژانتین است و در حالی مطرح‌شده که این کشور آمریکای لاتین انتخابات پارلمانی را که برای مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهوری این کشور مهم است، پیش رو دارد.

کلودیو بونادیو، قاضی فدرال، کرچنر ۶۴ ساله را به پول‌شویی در ارتباط با معاملات مسکن متهم کرده است. فرناندز هم‌چنین از خروج از کشور نیز منع شده و هشت میلیون دلار دارایی‌اش هم بلوکه‌شده است.

ماکسیمو و فلورنسیا، پسر و دختر فرناندز نیز در کنار دو تاجر متهم شده و برای آنها نیز ممنوعیت سفر به خارج از کشور صادرشده است.

فرناندز هرگونه اقدام در ارتباط با پول‌شویی را رد کرده و این اقدامات را بازی سیاسی از سوی ماکری می‌داند. ماکری با پیروزی در انتخابات نوامبر ۲۰۱۵ به ۱۲ سال حکمرانی چپ‌گراها در برزیل پایان داد.

ماکری راست میانه است و دست داشتن در حکم دادگاه را در متهم کردن فرناندز رد می‌کند.

فرناندز پیش‌تر به دو مورد دیگر شامل پرداخت رشوه و تعامل غیرقانونی با دو تاجر مرتبط با پرونده فساد مالی متهم شده بود. وی هم‌چنین به سوء مدیریت مالی در زمان ریاست جمهوری، صدور دستور به بانک مرکزی برای فروش دلار به قیمت پایین‌تر و مقروض کردن آرژانتین متهم شده است.

هنوز هیچ زمانی برای دادگاه وی در نظر گرفته نشده است.

باوجوداین پرونده‌ها، فرناندز احتمالاً برای حضور در انتخابات پارلمانی اکتبر سال جاری میلادی به صحنه سیاست‌باز می‌گردد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *