دانشگاهیان و وکلا از تلاشهای وزارت خارجه برای آزادی دو وکیل ایرانی در کنیا تجلیل کردند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۰ دی ۱۳۹۵


دانشگاهیان و وکلا از تلاشهای وزارت خارجه برای آزادی دو وکیل ایرانی در کنیا تجلیل کردند

دانشگاهیان و وکلا از تلاشهای وزارت خارجه برای آزادی دو وکیل ایرانی در کنیا تجلیل کردند

278629776

اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران، تعدادی از اعضای کانون وکلا، وکلای ایرانی آزاده شده در کنیا و خانوادههای آنها در آیینی با دعوت از حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه از تلاشهای دیپلماتیک وزارت امور خارجه برای آزادی دو استاد دانشگاه و وکیل ایرانی بازداشت شده در کنیا تجلیل کردند.

در این آیین معاون امور کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه اظهار داشت: به محض اطلاع از بازداشت این دو استاد دانشگاه در کنیا، وزیر امور خارجه که در سفر شرق آسیا بود این‌جانب را مأمور کرد که در راس هیأتی عازم نایروبی شده و اقدامات لازم در جهت حمایت از دو وکیل کشورمان را که به اتهامات واهی بازداشت و پرونده سنگین کیفری علیه آنها گشوده شده بود، به عمل بیاورم.

حسن قشقاوی افزود: آقای ظریف تأکید کرد که تا آزادی و بازگشت این وکلا و اساتید دانشگاه در کنیا حضور داشته باشم. به لطف خداوند و دعای خیر مردم عزیز ایران و تلاشهای دیپلماتیک شبانه روزی که در سطوح عالی از سوی هیأت اعزامی و سفارت کشورمان در نایروبی انجام شد، خوشبختانه این هدف محقق شد و امروز خوشحالیم که این عزیزان را در جمع خودمان داریم.

وی گفت: دولت کنیا به ویژه وزیر خارجه این کشور و سفارت کنیا در تهران نیز کمک شایان تقدیری در فیصله یافتن این قضیه داشتند.

سید نصرالله ابراهیمی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و یکی از وکلای آزاد شده نیز گفت: متأسفانه با ورود عوامل ثالث، پرونده کاملاً از مسیر حقوقی و قضایی خارج شده بود و دادستان با طرح چهار اتهام بی‌اساس درخواست صدور حکم 30 سال زندان برای ما را از دادگاه کرد و اگر نبود تلاشهای هیات اعزامی وزارت امور خارجه به ریاست جناب آقای قشقاوی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در نایروبی و تلاشهای دل‌سوزانه و دلاورانه آنها و پیگیریهای سیاسی و دیپلماتیک صورت گرفته، درگیر فرایند پیچیده‌ای می‌شود انتهای آن نامعلوم بود.

وی گفت: لذا لازم می‌دانم از دستور و حمایتهای جناب آقای ظریف و تلاشهای آقای قشقاوی و هیأت همراه صمیمانه تشکر کنم. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *