ارایه تسهیلات ویژه برای بازنشستگی جانبازان مشمول سازمان تأمین اجتماعی

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۵


ارایه تسهیلات ویژه برای بازنشستگی جانبازان مشمول سازمان تأمین اجتماعی

مدیرکل امور فنی مستمریهای تأمین اجتماعی اعلام کرد:

ارایه تسهیلات ویژه برای بازنشستگی جانبازان مشمول سازمان تأمین اجتماعی

816091346

مدیرکل امور فنی مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی، تسهیلات ویژه برای بازنشستگی جانبازان مشمول این سازمان را تشریح کرد.

 به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی؛ سید محمدعلی جنانی اظهار کرد: قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران طی مصوبه اول آذر67   مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در این قانون به مستخدمین جانباز انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی به‌استثنای کارگران مشمول قانون کار اجازه داده شد تا با داشتن حداقل 20 سال تمام سابقه خدمت بر اساس درخواست کتبی آنان و تصویب شورای امور اداری و استخدامی کشور با افزودن سنوات خدمت ارفاقی که مدت آن برحسب نوع و درجه معلولیت مشخص‌شده است، به مدت خدمات آنان، بدون پرداخت کسور و فقط از لحاظ احتساب حقوق بازنشستگی، بازنشسته شوند. وی ادامه داد: آیین‌نامه اجرای قانون فوق در پی تصویب‌نامه 28 مرداد 68 هیأت محترم وزیران برای اجرا به صندوقهای بازنشستگی ابلاغ شده و سازمان تأمین اجتماعی نیز تاکنون تعداد 13 هزار و 517 نفر جانباز بیمه‌شده را بر اساس قانون مذکور بازنشسته کرده است.

جنانی گفت: در راستای قانون فوق در تاریخ 21 اردیبهشت 83 اصلاحیه قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی از سوی مجلس به تصویب رسیده که در آن عبارت «به‌جز کارگران مشمول قانون کار» از متن ماده واحده حذف شده و تمامی جانبازان تحت پوشش قرار گرفته‌اند. مدیر‌کل امور فنی مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: جانبازانی که مدت خدمت مبنای بازنشستگی آنها با احتساب مجموع سنوات سابقه خدمت (حداقل 20 سال) و سنوات ارفاقی (حداکثر 10 سال) 30 سال تمام باشد از احراز شرط حداقل سن بازنشستگی 50 سال معاف خواهند بود که این موضوع طبق تبصره (5) قانون اصلاحیه است لذا مجدداً آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاحیه در تاریخ 10 اردیبهشت 85 توسط هیأت محترم وزیران به تصویب رسید. وی تأکید کرد: یکی از شرایط بسیار مهم استفاده جانبازان از قانون فوق، اشتغال این افراد در هنگام درخواست بازنشستگی و داشتن ارتباط بیمه اجباری به صورت (رابطه کارفرمایی) است.

جنانی گفت: بر اساس  ماده 2 آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران مصوب 10 اردیبهشت 85 محاسبه مستمری بازنشستگی جانبازان شاغل در دستگاههای دولتی بر اساس آخرین مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و محاسبه مستمری بازنشستگی جانبازان شاغل در نهادهای عمومی غیردولتی و هم‌چنین دستگاههای غیردولتی و خصوصی بر اساس مقررات تأمین اجتماعی (تبصره ذیل ماده 77 قانون تأمین اجتماعی) است که این موضوع نیز توسط هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مورد تأیید قرار گرفته و تصویب‌نامه دولت مطابق با قانون تشخیص داده شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در قانون حایز اهمیت است موضوع شناسایی جانباز است که این امر بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است. مدیر‌کل امور فنی مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: رسیدگی به شکایات جانبازان در این خصوص در صلاحیت کمیسیون ماده 16 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی ایران است. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *