وجود ریشه های پیشگیری از وقوع جرم در قرآن و روایات از 1400 سال قبل

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵


وجود ریشه های پیشگیری از وقوع جرم در قرآن و روایات از 1400 سال قبل

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه تبیین کرد:

وجود ریشه های پیشگیری از وقوع جرم در قرآن و روایات از 1400 سال قبل

محمدباقر الفت در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی، اظهار کرد: بر اساس اصل 156 قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است. این وظیفه تا سال 88 عملیاتی نشد ولی بعد از حضور آیت‌الله آملی لاریجانی ساختار جدیدی در قوه قضاییه ایجاد شد و معاونت اجتماعی تشکیل شد.
وی افزود: پیشگیری یک بحث علمی است و مورد تأکید رهبری است و براین اساس برنامه‌های مفصلی تدوین‌شده و با همکاران خود در سراسر کشور این برنامه‌ها را اجرایی می‌کنیم. لذا رصد و پایش اقدامات استانها در دستور کار معاونت اجتماعی قرار دارد که در همین راستا به استان قم سفر کردیم تا اقدامات همکاران خود را رصد و پیمایش کنیم. وی گفت: امروز در گزارش همکاران خود نتایج بسیار مطلوبی از عملکرد پیشگیرانه آنها دریافت کردیم وادارات کل در استان قم بسیار فعال هستند. الفت گفت: در بحث مواد مخدر، مرکز ترک اعتیاد خوبی ایجادشده است و معتادان را در آنجا ساماندهی می‌شوند و با مبالغ کم و تلاش زیاد توانسته‌اند افراد زیادی را از اعتیاد رها سازند. معاون اجتماعی قوه قضاییه بیان کرد: در حوزه حاشیه‌نشینی فعالیتهای خوبی صورت گرفته که امیدواریم سطح آسیبهای اجتماعی را با اقدامی انقلابی و کار شبانه‌روزی کاهش داده و متوقف کنیم.
در ادامه این دیدار آیت‌الله مکارم ‌شیرازی نیز گفت: همیشه پیشگیریها کم‌هزینه‌تر و مؤثرتر بوده است همان‌طور که در بیماریهای جسمانی پیشگیری، راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر است. این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: درآیات قرآن داریم که در مجلسی که افرادی نشسته‌اند و به دیگران بدوبیراه می‌گویند شرکت نکنید، اینها نشان می‌دهد که ریشه‌های پیشگیری از وقوع جرم در قرآن و روایت اسلامی از هزار و 400 سال قبل وجود داشته است.آیت‌الله مکارم شیرازی به یکی از آسیبهای اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل وقوع جرم فضای‌ مجازی است که بلایی برای جوانان کشور و حتی کل دنیا به معنای عام شده است. بسیاری از تخلفات، طلاقها، سرقتها و جرمهای دیگر ناشی از فضای ‌مجازی است و برای نظارت بر فضای‌ مجازی نیز باید فکری شود.وی تصریح کرد: بنا بر گزارشها و اظهارات 90 درصد طلاقها ریشه در فضای مجازی دارد، البته عوامل دیگری نیز در وقوع جرم وجود دارد که بیکاری یکی از عوامل است که شما می‌توانید از ظرفیتهای صداوسیما استفاده کنید و کار فرهنگی انجام دهید چون از وقوع جرم جلوگیری می‌کند. آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: این روزها اطلاع‌رسانی حرف اول را می‌زند، بنابراین باید آثار و عواقب جرم با فیلم نمایشنامه، جلسه و اخبار و موارد دیگر را به مردم نشان داد.

منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *