نگاهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف

دسته: حقوق در سایر جوامع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۲ آذر ۱۳۹۵


نگاهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف

نگاهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف

 329519471

همیشه آمارهای نگرانکننده بعد از تعطیلات سوالهای زیادی را در ذهن بهوجود میآورد که آیا رانندگی همیشه اینگونه پرخطر است یا خیر؟ آیا کشورهای دیگر دنیا نیز با همین مشکل مواجه هستند یا اینکه بهنوعی تلاش کردهاند اینگونه آمار را کاهش دهند؟ با بررسی اجمالی برخی از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف جهان میتوان اذعان کرد که علاوه بر قوانین و جریمههای سنگین و تخلفات درحین رانندگی، فرهنگسازی و آموزشهای اجتماعی متداول در مدارس و مؤسسههای آموزشی و همچنین در فرهنگ عمومی آن اجتماع تأثیر بهسزایی در کاهش آمار مرگومیر در رانندگی این شهرها داشته است.

یونان

پلیس یونان واقعاً در برابر پارک غیرقانونی خودرو کم‌تحمل است. آنها می‌توانند پلاک خودرویی را که غیرقانونی پارک کرده است، مصادره کنند.

فرانسه

در فرانسه رانندگان باید در خودروی خود مانند شرکتهای بیمه دستگاه تشخیص مصرف نوشیدنی الکلی داشته باشند، در غیر ‌این‌صورت جریمه می‌شوند.

اتریش

در مرکز شهر وین کشور اتریش، تابلوی معنای بوق زدن ممنوع وجود دارد. در این بخش از شهر تحت هیچ شرایطی حق بوق زدن ندارید.

کاستاریکا

در کاستاریکا نوشیدن الکل هنگام رانندگی، مشکلی ندارد. اگر تصادف کند و الکل خونش از حد مجاز بالا‌تر باشد، راننده یکراست به ‌زندان می‌رود.

آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی، اگر در جاده، گله‌ای باشد حق ‌تقدم با چوپان است. راننده باید توقف کند، در‌ غیر این‌صورت جریمه خواهد شد. منبع: همشهری


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *