نکات عجیب دستور ممنوع‌الورودی ایرانیان به آمریکا

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵


نکات عجیب دستور ممنوع‌الورودی ایرانیان به آمریکا

ایزدی:

  نکات عجیب دستور ممنوعالورودی ایرانیان به آمریکا

 

%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1

  چرا از 7 کشور تروریستی جهان در لیست ترامپ خبری نیست؟

 

یک کارشناس مسایل آمریکا با اشاره به دستور اخیر ترامپ مبنی بر منع صدور روادید برای اتباع 7 کشور مسلمان و ضرورت احراز ظرفیتهای فردی آنها بیان داشت: آنها میخواهند همان تفتیش عقایدی که نسبت به کمونیسم داشتند حالا با مسلمانان داشته باشند.

فؤاد ایزدی با اشاره به متن دستور ترامپ چند نکته آن را عجیب خواند و گفت: طبق این دستور “وزارت خارجه” و “وزارت امنیت ملی” آمریکا باید نگاه افرادی که می‌خواهند ویزای آمریکا بگیرند را نسبت به قانون اساسی آمریکا احراز کنند که مبادا منفی باشد.

این کارشناس مسایل آمریکا با تأکید بر این‌که در این روند افراد باید به قانون اساسی آمریکا نگاهی مثبت داشته باشند خاطرنشان کرد: نگاه آن فردی که می‌خواهد ویزا بگیرد نسبت به قانون اساسی باید سنجیده شود تا مطمئن شوند که آن را قبول دارد.

وی با بیان این‌که متن نوشته‌شده در مورد مسلمانانی که در آمریکا مقیم هستند تأکید دارد تا ظرفیت کارهای تروریستی آنها احراز شود بیان داشت: به عبارتی باید برای آنها محرز شود که هیچ فردی امکان این‌که که اقدام تروریستی انجام دهد را ندارد.

وی تصریح کرد: آنها از نهادهای اجرایی آمریکا می‌خواهند که نیت خوانی کنند و این کار مشکلی است.

ایزدی گفت آنها می‌خواهند همان تفتیش عقایدی را که در دهه 50 نسبت کمونیسم داشتند این بار نسبت به مسلمانان اجرا کنند.

این کارشناس مسایل آمریکا در واکنش به انتخاب آمریکا برای کشورهایی که باید منع صدور روادید شوند بیان داشت: وزارت خارجه آمریکا سال گذشته یک مطالعه‌ای انجام داد که اتباع چه کشورهایی در گروههای تروریستی هستند و براین اساس 15 کشور را لیست کردند که اتباعشان در گروههای تروریستی بودند. وی با بیان این‌که ایران در آن لیست نبود افزود: حتی 7 کشور دیگری هم که منع صدور ویزا شده بودند جزو 15 کشور اولی که اعلام‌شده‌اند نیستند.

ایزدی با اشاره به این شواهد خاطرنشان کرد: اگر اینها قصد مبارزه با تروریست را دارند این کشورهایی را که اتباعشان بیشتر در فعالیتهای تروریستی هستند مورد هدف قرار می‌دادند اگرچه آن کار هم درست نیست زیرا نمی‌توان به‌واسطه خلاف یک فرد همه افراد یک کشور را تنبیه کرد.

 ایزدی در پایان در خصوص رفتار برخی چهره‌های مشهور مبنی بر بایکوت کردن آمریکا و عدم حضور در مراسمهایی همچون اسکار اظهار داشت: این‌که کسی به خاطر اقدام آمریکا اعتراض کند و آنها را بایکوت کند خوب است و امیدواریم افراد دیگری هم الگو بگیرند. منبع: خبروان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *