نخست‌وزیر مالزی: سفیر کره شمالی «گستاخ» است

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵


نخست‌وزیر مالزی: سفیر کره شمالی «گستاخ» است

نخستوزیر مالزی: سفیر کره شمالی «گستاخ» است

 

 

با بالا گرفتن تنش میان کره شمالی و مالزی بر سر تحقیقات مربوط با ترور برادر ناتنی کیم جونگ اون، نخستوزیر مالزی سفیر پیونگیانگ را «گستاخ» توصیف کرد.

به نقل از پایگاه ان‌دی تی‌وی، دعوای دو کشور پس از ترور کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی در ۱۳ فوریه در فرودگاه کوآلالامپور آغاز شد. طبق تحقیقات، از عامل اعصاب «وی‌ایکس» برای کشتن کیم جونگ نام استفاده شده که یک ماده سمی است و در لیست ممنوعه تسلیحات کشتارجمعی سازمان ملل متحد قرار دارد.

کره شمالی با اجتناب از پذیرش نتیجه تحقیقات، دولت نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی را به همدستی با نیروهای خارجی متهم کرده و می‌گوید که نمی‌توان به این تحقیقات اطمینان کرد.

نجیب رزاق نیز کانگ چول، سفیر کره شمالی در کوآلالامپور را دیپلماتی «گستاخ» توصیف کرد که برای مطرح کردن سخنان «بی‌ادبانه‌اش» عذرخواهی نکرده است.

مقامهای مالزی  به سفیر کره شمالی مهلت ۴۸ ساعته دادند تا خاک مالزی را ترک کند.

نخست‌وزیر مالزی به خبرنگاران در پارلمان گفت: آنها باید عذرخواهی می‌کردند. ما طبق اصول، او (سفیر کره شمالی) را عنصر نامطلوب معرفی کردیم. این بدین معناست که ما با قاطعیت روی حفظ شرافتمان ایستاده‌ایم. هیچ‌کس نمی‌تواند ما را تضعیف کند و یا آن‌طور که می‌خواهد ما را از مسیرمان منحرف کند.

دولت مالزی هم سفیر خودش را برای رایزنی از کره شمالی فراخوانده است. سفیر کره شمالی از زمان صدور دستور اخراج سکوت اختیار کرد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *