نتانیاهو سفیر آمریکا را هم احضار کرد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۳ دی ۱۳۹۵


نتانیاهو سفیر آمریکا را هم احضار کرد

نتانیاهو سفیر آمریکا را هم احضار کرد

 472806887

نخستوزیر رژیم صهیونیستی در اقدامی بسیار نامعمول سفیر آمریکا را احضار کرده است تا از او در مورد دلیل پرهیز واشنگتن از وتوی قطعنامه ضد اسراییلی اخیر شورای امنیت سؤال کند.

رژیم صهیونیستی پیش‌تر سفرای دیگر کشورهایی را که از این قطعنامه حمایت کرده بودند، احضار کرده بود. سخنگوی وزارت‌ امور خارجه رژیم صهیونیستی گفته که سفرای 14 کشور عضو دایم و دوره‌ای شورای امنیت احضار شده‌اند.

شورای امنیت با تصویب قطعنامه‌ای ضمن محکوم کردن ادامه شهرک‌سازی در سرزمینهای اشغالی فلسطینی، خواستار توقف این ساخت‌وسازها شد. به گزارش بی.بی.سی، این قطعنامه پس‌ازآن به تصویب رسید که آمریکا برای نخستین بار از سال 1979، از حق وتوی خود در مورد قطعنامه‌ای که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند، استفاده نکرد و به این قطعنامه رأی ممتنع داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت را «شرم‌آور و ضد اسراییلی» خوانده و تأکید کرده است که رژیم صهیونیستی به این قطعنامه عمل نخواهد کرد.

او به وزارت‌ امور خارجه رژیم صهیونیستی دستور داده است که ظرف یک ماه مناسبات میان این رژیم و سازمان ملل متحد را بازبینی کند و نظر کارشناسی خود را به نخست‌وزیر اعلام کند.

نتانیاهو همچنین از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواسته کمکهای مالی این رژیم به سازمان ملل متحد و همچنین حضور سفیر سازمان ملل در این کشور را بازبینی کند.

قطعنامه محکومیت شهرک‌سازیها در سرزمینهای اشغالی فلسطینی ابتدا قرار بود از سوی مصر در شورای امنیت طرح شود اما بعد از فشار رژیم صهیونیستی و مداخله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، قاهره از طرح آن صرف‌نظر کرد؛ اما بعد مالزی، نیوزیلند، سنگال و ونزوئلا آن را به جلسه شورای امنیت بردند و با پرهیز آمریکا از استفاده حق وتو، این قطعنامه تصویب شد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *