معاهده استرداد مجرمان با ارمنستان

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۷ دی ۱۳۹۵


معاهده استرداد مجرمان با ارمنستان

وزیر دادگستری: در مجمع تشخیص مصلحت تصویب شد:

معاهده استرداد مجرمان با ارمنستان

%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%87%d8%a7%d8%b3%d8%aa

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه ما پیوسته به دنبال آرامش و صلح در منطقه هستیم، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران کانون مبارزه با تروریستها و فعالیتهای تروریستی و ضامن امنیت و ثبات منطقهای است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی در دیدار با رییس کمیسیون تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان اظهار کرد: هرچند که دشمنان ما را به حمایت از تروریستها متهم می‌کردند ولی ما صبوری نشان دادیم که چه کسی حامی تروریست است و چه زمانی با تروریستها می‌جنگد.

امروز جمهوری اسلامی ایران کانون مبارزه با تروریستها و فعالیتهای تروریستی و ضامن امنیت و ثبات منطقه‌ای است. به گزارش فارس، وی افزود: امروز اسراییلیها و اروپاییها با بحرانهای شدیدی روبرو شدند و امیدوارم با تلاش کشورهای صلح‌دوست آرامش را در منطقه افزایش دهیم.

وزیر دادگستری ادامه داد: در خصوص استرداد مجرمان با ارمنستان، حدود 16 روز پیش در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و نهایی شد و شاید همین روزها به ما ابلاغ شود.

تبادل زندانیها را قبل از تصویب آن انجام دادیم و در حال حاضر تبادل 10 زندانی انجام می‌شود و سال گذشته نیز 13 نفر و سال قبل از آن 19 زندانی را تبادل کردیم. وی ادامه داد: درزمینه‌های همکاریهای قضایی مثل پول‌شویی و مبارزه با قاچاق زمینه‌های همکاری خوبی داریم که باید آن را توسعه دهیم.

اموال جدیدی از بابک زنجانی ندیدیم

همچنین وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران در خصوص بدهی بابک زنجانی، گفت: وقتی دیوان عالی حکم را تأیید می‌کند به‌طور طبیعی حکم به اجرای احکام برمی‌گردد تا مقدمات اجرای آن انجام شود.

وی ادامه داد: ما اموال جدیدی از زنجانی ندیدیم و معرفی هم نشده، امیدواریم این فرد سر عقل بیاید و بدهیهایش را پرداخت کند.

پورمحمدی گفت: در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز اعلام شد که هنوز مبلغی از پرداخت بدهی اضافه نشده است. وی در خصوص اظهارات وکیل زنجانی مبنی بر اینکه نسبت به‌حکم صادره پس از ابلاغ اعاده دادرسی می‌کند، گفت: باید پول را برگردانند و وکیل وی نیز به‌جای دست‌وپا زدن و اعاده دادرسی پول ملت را برگرداند. وزیر دادگستری در خصوص وظایف سرپرست دفتر حقوق شهروندی در وزارت دادگستری، گفت: سرپرست وظیفه دارد مسائل حقوقی را رصد و پیگیری کند ضمن اینکه انتشار منشور راه ما را هموارتر می‌کند. وی افزود: نیاز داریم به حقوق شهروندی و آشنایی به قوانین و مقررات به حقوق هم احترام گذاشتن و تعبیر سیاسی بودن و منافع تبلیغاتی کم‌لطفی به این منشور است.

منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *