مسلمانان روهینجا، محور نشست سازمان همکاری اسلامی در مالزی

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۹ بهمن ۱۳۹۵


مسلمانان روهینجا، محور نشست سازمان همکاری اسلامی در مالزی

مسلمانان روهینجا، محور نشست سازمان همکاری اسلامی در مالزی

 

528053016

یکی از مقامات دولت مالزی اعلام کرد، وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی بهمنظور رسیدگی به بحران مسلمانان روهینجا در میانمار در کوالالامپور دیدار میکند.

پیش از این، رزاق از دولت میانمار خواسته بود تا نسل‌کشی مسلمانان روهینجا را متوقف کند. کشور میانمار که شهروندان آن را اکثراً بوداییها تشکیل می‌دهند، از به رسمیت شناختن مسلمانان روهینجا به‌عنوان یکی از اقلیتهای نژادی در کشور خود خودداری می‌کنند و در عوض آنها را بنگالی یا مهاجران غیرقانونی از بنگلادش می‌دانند.

این در حالی است که بسیاری از اعضای این اقلیت‌ در میانمار زندگی می‌کنند. در این میان پس از آغاز عملیات پاک‌سازی ارتش میانمار در ایالت راخین که به‌عنوان محل زندگی اقلیت روهینجا شناخته می‌شود، موج گسترده‌ای از مردم این اقلیت مجبور به فرار شده و بازمانده‌های آنان نیز مورد حملات و هشدارهای گسترده قرار گرفته‌اند.

همچنین گفته می‌شود در مسیر فرار نیز زنان و دختران این اقلیت مسلمان، مورد تجاوز گسترده نیروهای امنیتی و کشتار قرار گرفتند و روستاهای آنان به آتش کشیده شده است. دولت میانمار این ادعاها را ساختگی دانسته و کمیسیون ویژه‌ای را برای انجام این تحقیقات ایجاد کرده است. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *