مدرک‌گرایی از علل رشد بیکاری در جامعه است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۵


مدرک‌گرایی از علل رشد بیکاری در جامعه است

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی:

مدرکگرایی از علل رشد بیکاری در جامعه است

 415466186

محمدحسین امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، معاونان، مدیران و رئیس واحد استانی مرکزی این دانشگاه با حجتالاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور دیدار کردند.

امید در این دیدار گفت: مدرک‌گرایی در جامعه یکی از دلایل رشد بیکاری بشمار می‌رود.

وی افزود: دو مقطعی بودن نظام آموزشی دانشگاه، کمیت گرایی در سیستم نظام آموزش عالی کشور در سالهای گذشته و کمبود مدرسان متخصص از دلایلی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی را از رسالت اصلی خود دور ساخته است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی تأکید کرد: در حال حاضر تمام سعی ما بر این است که با ارتقاء کیفیت فعالیتها، دانشگاه به مسیر اصلی خود و اهداف تعیین‌شده در اساسنامه بازگردد.

امید اضافه کرد: در دانشگاهها 70 درصد مباحث به‌صورت تئوری ارائه می‌شود و کمتر از 30 درصد کاربردی و عملیاتی است درحالی‌که در این دانشگاه باید بیش از 70 درصد مباحث به‌صورت کاربردی و عملیاتی ارائه شود.

وی عنوان کرد: در دنیا حدود 18 هزار شغل وجود دارد درحالی‌که در ایران تنها حدود 3 هزار شغل شناخته‌شده است و اگر بتوانیم 5 هزار شغل جدید بر اساس شرایط اقلیمی و فرهنگ خود ایجاد کنیم می‌توانیم تا حد زیادی در کاهش بیکاری کشور مؤثر باشیم.

وی افزود: این دانشگاه می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای یک شغل، رشته تعریف کند و اقدام به جذب دانشجو کند و طی حدود 2 سال برای این شغل کاردان تربیت کند.

امید تأکید کرد: این امر همان پویایی دانشگاه است و از خصیصه‌های اصلی آن بشمار می‌رود که می‌تواند بر اساس نیاز موجود در کشور و نیازهای اقشار و اصناف مختلف جامعه ابتکار عمل داشته باشد و برای رفع مشکلات موجود گام بردارد.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *