قضات باید آموزشهای لازم را ببینند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵


قضات باید آموزشهای لازم را ببینند

وزیر دادگستری:

قضات باید آموزشهای لازم را ببینند



وزیر دادگستری در جلسه تدوین سند راهبردی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سازمانی که می‌خواهد قوام بگیرد و استحکام کامل داشته باشد نیازمند یک بازنگری و تعریف جدید از گذشته است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی تدوین سند راهبردی سازمان تعزیرات حکومتی را کار ارزشمندی عنوان کرد و گفت: مجموعه تحولات و اتفاقاتی که در تاریخ سازمان تعزیرات حکومتی افتاد، یک‌بار دیگر بازنگری می‌شود و این کار بسیار خوبی است.
وی افزود: برای سازمانی که در حال تدوین سند راهبردی برنامه میان‌مدت است؛ مرور، بازنگری و تعریف جدید موجب حیات، رشد و ارتقا در یک بستر باثبات می‌شود.
وزیر دادگستری دعوت از نیروهای جوان دانشگاهی و افراد باتجربه در سازمان تعزیرات را یک امتیاز برشمرد و گفت: می‌خواهیم نگاه بازنگری و بازخوانی داشته باشیم و برای سازمانی که به دنبال رویش و زایش جدید است، جذب نیروهای خوب، دانشگاهی و باتجربه و کمک همکاران قدیم یک اتفاق تحول‌آفرین است و مدیران جدید می‌توانند سازمان را در مسیر پیشرفت
 قرار دهند.
وی فعالیتهای یک سال اخیر سازمان تعزیرات حکومتی را یک امر مثبت عنوان کرد و افزود: ما حرفهای جدیدی می‌شنویم، پیامهای جدید دریافت کرده و با ایده نویی روبرو هستیم، مدیران جدید هم تجربیات متنوع مدیریتی به سازمان تعزیرات حکومتی آوردند که اگر به‌خوبی بکار گرفته شود، این سازمان با یک جهش تصاعدی پیش می‌رود.
پورمحمدی با اشاره به کاهش سن مدیران در دنیا گفت: از میانگین سن مدیران در دنیا 20 سال کاسته شده است که این اتفاق بسیار مهمی در مدیریت جهان است.
وی افزود: ما می‌خواهیم مجموعه‌ای تأثیرگذار داشته باشیم پس افراد تأثیرگذار می‌خواهیم که مدیران جوان جدید هم با نگاه جدید و تربیت خوب و مناسب می‌توانند سازمان را در مسیر پیشرفت قرار دهند.
پورمحمدی با اشاره به تحولات و تغییرات صورت گرفته در بخش مدیریتی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تیمهای مدیریتی و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات با انبوهی از تجارب و اطلاعات، یک اندوخته و فرصت خوب برای این سازمان به شمار می‌آیند.
وی تصریح کرد: هریک از این مدیران با تجارب متنوع در حوزه‌های مدیریتی موجب ارتقای سازمان می‌شوند.
وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه جدید سازمان تعزیرات حکومتی اشاره کرد و افزود: اینکه سازمان بااطلاع رسانی در افکار عمومی جا پیداکرده، بسیار خوب است و حضور قاضی شعبه تعزیرات در بازار سر صحنه و اینکه مستقیم با مردم حرف می‌زند و ارتباط برقرار کرده و آموزش می‌دهد، امکان فوق‌العاده ایی است که هیچ جایی ندارد.
پورمحمدی با اشاره به 15 میلیون پرونده در محاکم قضایی در سال گذشته گفت: این برای ما خیلی خوب نیست، باید پرونده‌ها کاهش پیدا کند، هرچند در سازمان تعزیرات این روند مثبت بوده و در این مدت باوجود تقویت عملکرد این مجموعه و کنترل بهتر بازار، تعداد پرونده‌ها به یک‌سوم کاهش پیداکرده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی معاونت پیشگیری سازمان تعزیرات حکومتی باهدف بهبود عملکردها و پیشگیری از تخلفات، تصریح کرد: نیاز نیست که قضات آرای زیادی را صادر کنند و روزانه رسیدگی و صدور حکم برای چند پرونده کافی است و قضات باید آموزش لازم را ببینند، آنچه مهم است و ارزش دارد رضایت مردم است.
وزیر دادگستری با استقبال از نقد سازنده و حضور منتقدان در عرصه فعالیتهای سازمان تعزیرات، گفت: دیدگاه‌های مخالفان و منتقدان عاملی مؤثر در سازمان تعزیرات حکومتی است و این امر نمایانگر پویایی وزنده بودن یک سیستم و لازمه یک محیط موفق است و اگر منتقد و مخالف نباشد؛ باید به سیستم شک کرد.
 همه بخشهای سازمان باید سند راهبردی را چراغ راهنمای عمل خود قرار دهند
پیش از سخنان وزیر دادگستری، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اهمیت سند راهبردی گفت: برنامه راهبردی سازمان تعزیرات حکومتی باید به‌صورت جامع و در یک افق میان‌مدت تنظیم شود.
جمشیدی افزود: همه بخشهای مختلف ستادی و استانی سازمان تعزیرات حکومتی برای افزایش بهره‌وری در مأموریتها، باید سند راهبردی را چراغ راهنمای عمل خود قرار دهند. وی خاطرنشان کرد: در عصر کنونی سازمان یا نهادی که سند راهبردی کارآمدی برای انجام مأمورین خود نداشته باشد، نمی‌تواند خدمات اثربخشی ارائه کند و امروز تدوین استراتژی برای هر سازمان امری حیاتی شمرده می‌شود.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *