عدم‌تغییر سیاست قوه قضاییه در برخورد با قاچاقچیان عمده مواد مخدر

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲ آبان ۱۳۹۵


عدم‌تغییر سیاست قوه قضاییه در برخورد با قاچاقچیان عمده مواد مخدر

دادستان تهران خبر داد

عدمتغییر سیاست قوه قضاییه  در برخورد با قاچاقچیان عمده مواد مخدر

 

 

جعفری دولتآبادی با تاکید بر عدمتغییر سیاست قوه قضاییه در برخورد با قاچاقچیان عمده مواد مخدر، ضرورت تداوم برخورد قاطع با این موضوع را از سوی دادستانی تهران و پلیس مورد تاکید قرارداد.

 به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، چهارمین جلسه آسیبهای اجتماعی با موضوع مواد مخدر و روان‌گردان با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران، تعدادی از معاونان دادستان تهران، سردار زاهدیان فرمانده پلیس مواد مخدر، تعدادی از فرماندهان پلیس تهران و نمایندگان دستگاههای اجرایی به ریاست دادستان تهران برگزار شد.

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران با اذعان به جهانی بودن معضل مواد مخدر و مشکلات ناشی از آن، شیوه‌های اتخاذی در برخورد با این پدیده را در ایران متفاوت دانست و از افزایش تلاشها در مبارزه با این پدیده شوم خبر داد.

%d8%b9%d8%af-%d9%85%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d9%82%d9%88%d9%87-%d9%82%d8%b6%d8%a7%db%8c%db%8c%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%d8%a7

آثار و پیامدهای اعتیاد

دادستان تهران با ذکر آسیبهای ناشی از اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان و قاچاق این مواد و تبعات سوء آن بر تحکیم خانواده، به ورود آسیبهای جدی بر جوانان، زنان و کودکان، آمار بالای زندانیان ناشی از مواد مخدر (حدود 40 تا 50 درصد زندانیان) اشاره کرد و اظهار داشت: آثار و پیامدهای مواد مخدر در بسیاری از آسیبهای اجتماعی و جرایم مشاهده می‌شود.

لزوم همکاری همه دستگاهها برای مبارزه با مواد مخدر

جعفری دولت‌آبادی مبارزه جدی با این پدیده و اثربخشی آن را مستلزم ورود همه‌جانبه تمام دستگاهها و نهادهای ذی‌ربط دانست و اظهار داشت: برخورد مؤثر با این پدیده، مستلزم عزم جدی و اقدامات طولانی‌مدت و اتخاذ برنامه‌های مدون و منسجم از طرف همه دستگاههای مرتبط با موضوع مواد مخدر است. وی با انتقاد از صرف جمع‌آوری معتادان متجاهر و بازگشت مجدد آنان به جامعه، برنامه‌ریزی جامع و هدفمند دراین خصوص را امری ضروری دانست.

دادستان تهران با تاکید بر عدم‌تغییر سیاست قوه قضاییه در برخورد با قاچاقچیان عمده مواد مخدر، ضرورت تداوم برخورد قاطع با این موضوع را از سوی دادستانی تهران و پلیس مورد تاکید قرارداد.

وی درعین‌حال اذعان کرد سیاست فعلی قوه قضاییه مساعدت به محکومان بابت ارتکاب جرایم خرد مواد مخدر و کسانی است که فاقد پیشینه کیفری بوده و در قاچاق مقادیر اندک مواد مخدر و روان‌گردان مرتکب جرم شده‌اند. جعفری دولت‌آبادی با برشمردن مشکلات مواد مخدر همچون اجتماعی شدن اعتیاد، افزایش جمعیت کیفری زندانها، شیوع اعتیاد در برخی مدارس و درگیر شدن زنان به این موضوع، لزوم برنامه‌ریزی مناسب دراین زمینه‌ را مورد تاکید قرارداد.

جعفری دولت‌آبادی با اعلام این‌که جمع‌آوری معتادان متجاهر به معنای حذف مشکل اعتیاد نیست، ضمن تاکید بر ضرورت جمع‌آوری معتادان متجاهر افزود: امروزه شهرهای ما چهره خوبی ندارد و مردم در خیابانها با متکدیان، دست‌فروشان و معتادان مواجه می‌شوند این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی مبنی بر مردم‌سالاری دینی است که برای اداره امور اجتماعی دارای برنامه است.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *