طرح استیضاح «حجتی» به 60 امضا رسید

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵


طرح استیضاح «حجتی» به 60 امضا رسید

ادیانی:

 طرح استیضاح «حجتی» به 60   امضا رسید

 

 

نماینده مردم قائمشهر در مجلس از افزایش تعداد امضاهای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به ۶۰ امضا خبر داد.

علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی، از افزایش تعداد امضاهای طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: تعداد امضاهای این طرح استیضاح به عدد 60 افزایش یافته است. وی درباره زمان ارائه طرح استیضاح وزیر کشاورزی به هیأت رئیسه مجلس، گفت: این طرح استیضاح در هفته جاری تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌شود. نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس محورهای طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که به امضای 60 نماینده رسیده به شرح زیر اعلام کرد:

1- برخی از مواد مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه کل کشور از سوی مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی اجرا نشده و به تعبیری وزارت کشاورزی احکام تکلیفی در چارچوب برنامه پنجم توسعه کل کشور را انجام نداده است.

2- وجود ضعف و یا سوء مدیریت در وزارتخانه و معاونتهای مختلف، شرکتها و سازمانهای تابعه دارد از جمله سوء مدیریت در سازمان امور اراضی کشاورزی و هم‌چنین در مؤسسه سرم‌سازی رازی کرج وجود دارد.

3- بر اساس مستندات موجود، ابهام در فرایند کاری و نوع هزینه کرد در شرکتهایی که انتصاب مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره آنها با امضای وزیر جهاد کشاورزی می‌باشد، وجود دارد که نیاز به شفاف‌سازی است.

4- با توجه به این‌که مدیران کاردان در درون وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، اما وزارتخانه به‌طور قابل‌توجهی از بازنشستگان استفاده می‌کند.

5- بخش قابل‌توجهی از برنامه وزیر جهاد کشاورزی که هنگام اخذ رأی اعتماد عنوان کرده بود، محقق نشده است.

6- کم‌توجهی به کشاورزان و همچنین محصولات کشاورزی از سوی مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی

7- سوءتدبیر در تنظیم بازار که یکی از وظایف مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

8- نابسامانی در واردات دام و طیور به کشور که منجر به تضعیف و یا از بین رفتن اراده و هم‌چنین بی‌انگیزه شدن دامداران و اشخاصی که در عرصه صنعت دامداری در کشور فعال هستند شده است.

9- خرید تضمینی محصولات از کشاورزان که یا اتفاق نیفتاده و یا در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده است. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *