طبق قانون اساسی اصل برآزادی مطبوعات است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱ دی ۱۳۹۵


طبق قانون اساسی اصل برآزادی مطبوعات است

استاد دانشگاه علامه طباطبایی:

 طبق قانون اساسی اصل برآزادی مطبوعات است

402053367

محمدرضا ویژه در نشست حقوقی مطبوعات درنظام قانونی ایران در سخنانی با موضوع دولت و منطق محدودیتهای قانونی مطبوعات که عصر سهشنبه در دانشکده حقوق دانشگاه تهران اظهارکرد: دولت در حوزه فعالیت مطبوعاتی در یک طیف حداقلی و حداکثری قرار دارد که بهتر است شکل مداخله دولت، حضور حداقلی باشد.

وی با بیان این‌که تنها مراجع قضایی حق دخالت و دستور توقف دارد نه مراجع اداری، ادامه داد: مداخله حداکثری دولت، موجب اظهار نظر ادارات درباره مطبوعات نیز می‌شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، بهترین نوع حضور دولت، مداخله به عنوان سیاست‌گذار و نظارت بر این سیاستها عنوان کرد و درباره قانون مطبوعات گفت: بین تفاوتهای قانون مطبوعات باید هماهنگی وجود داشته باشد و گاهی متأسفانه جرم و تخلف مطبوعاتی باهم یکی گرفته می‌شود.

ویژه،‌ با بیان این‌که شاخصهای حاکم بر محدودیتهای مطبوعات باید مشخص شود، گفت: شاخصها تا جایی‌که ممکن است نوعی و عینی باشد اما متأسفانه تنها جرمی که در قانون مطبوعات ، معیار عینی مشخص آن‌هم در برخی موارد دارد، افترا است.

وی ادامه داد: همه موارد تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب ، سیال است و نمی‌توان به عنوان معیار عینی اینها را در نظر گرفت. ویژه با بیان این‌که در حوزه مطبوعات باید کمی دست قاضی بسته باشد، پیشنهاد کرد تا بتوان نظام جامعی برای محدودیتهای مطبوعات در نظر گرفته شود. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *