شیوه جدید برگزاری پارتی

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۵


شیوه جدید برگزاری پارتی

شیوه جدید برگزاری پارتی

877090803

این روزها شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام پر از تصاویری شده که حکایت از برگزاری یک جشن دارد، جشنهایی که در لوکیشن تصاویر آنها عناوینی همچون «Color Party»، «Color Festival» و «Shahriar» به چشم می‌خورد.
رنگ پارتی
رنگ پارتی که امروز دهان‌به‌دهان بین برخی بچه پولدارها در پایتخت و برخی شهرهای بزرگ می‌چرخد در نقاط مختلف تهران اجرا می‌شود اما پاتوق اصلی آنها معمولاً در حاشیه شهر است.
مراسم غیرمتعارفی که دختران و پسران جوان با ظاهری نامناسب و لباسهایی یکرنگ در آن حاضر می‌شوند و پس از جشن رنگ، به گفته خودشان تبدیل به زامبیهایی می‌شوند که در سطح شهر جولان می‌دهند.
اجرای رنگ پارتی چگونه است؟
دراین مراسم به‌ظاهر جشن گونه، دختران و پسران بر اساس قانونی نانوشته و به گفته صاحب مهمانی بالباسی که تم رنگی مشخصی دارد، مثلاً سفید، سورمه‌ای و یا حتی قرمز دراین مهمانی حاضر می‌شوند.
در ابتدای مهمانی و در بدو ورود مهمانها، به آنها قوطیهای رنگ مخصوص قابل شستشو می‌دهند و به‌این‌ترتیب مهمانی رنگها آغاز می‌شود.
نور و موسیقی و صدای دی. جی و سرو برخی نوشیدنیهای غیرمجاز اساس مهمانی را تشکیل می‌دهد تا حاضران از این طریق به وجد بیایند و به سروصورت و لباس همدیگر رنگ بپاشند.
جشن رنگها از کجا آمد؟
جشن هولی یا «جشن رنگها» نام مراسمی است که هرساله، در ماه مارس و هم‌زمان با آغاز فصل بهار در هندوستان برگزار می‌شود. دراین جشن بر اساس یک سنت قدیمی، اهالی هر منطقه با پاشیدن آب و رنگ‌دانه‌های مخصوص به‌سوی یکدیگر و اجرای موسیقی و رقص، جشن و پای‌کوبی می‌کنند. دراین آئین، همه افراد اعم از زن و مرد و پیر و جوان شرکت می‌کنند و باور دارند که با فرارسیدن بهار، بار دیگر روشنایی بر تاریکی و خوبی بر بدی پیروز شده‌ است.
اما باید پرسید این دختران و پسران جوان در کشور ما و پایتخت به چه مناسبت اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته و این‌گونه مراسم‌ یا به‌اصطلاح خودشان جشنی را  به پا می‌کنند؟
پای صحبتشان که می‌نشینی مهم‌ترین بهانه برگزاری این‌گونه جشنها را سالگرد تولد، جشن فارغ‌التحصیلی و حتی ازدواج عنوان می‌کنند که با یک تأمل کوچک درمی‌یابیم این به‌اصطلاح جشن چقدر با اصل آن فاصله گرفته است.
هرچند که در نگاهی کلی‌تر کپی‌برداری از یک اقدام غیربومی که هیچ سنخیتی بافرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی ندارد نه‌تنها منطقی نبوده بلکه کاری اشتباه است.
اجاره باغ به‌شرط تأمین امنیت/ 3 میلیون تومان اجاره برای 80 نفر
با یکی از صاحبان معاملات ملکی در منطقه شهریار تماس می‌گیریم و می‌گوییم که برای هفته آینده جشن تولدی داریم که قرار است در آن رنگ پارتی هم داشته باشیم.
مشاور املاک ابتدا می‌گوید مورد سراغ ندارد اما همین‌که صحبت از پول می‌شود، می‌گوید: مبلغ برای 10 نفر مهمان یک‌میلیون تومان و برای تعداد 80 نفر از ساعت 7 شب تا 2 بامداد، 3 میلیون تومان است، اگر تعداد مهمانها بیشتر شود قیمت هم بالاتر می‌رود.
وقتی متوجه می‌شود هزینه برایمان مهم نیست، می‌گوید: باغی که من به شما معرفی می‌کنم جزو بهترین باغهای این منطقه است، خود صاحب باغ در تمام مهمانیها حضور دارد و اکثر اوقات من هم خودم برای مهمانی دعوت می‌شوم.
از او در مورد امنیت باغ و بگیروببند از سوی پلیس می‌پرسیم که می‌گوید: نگران نباشید صاحب باغ با آنها آشنا است و ازلحاظ امنیتی مشکلی پیش نمی‌آید.
وی ادامه می‌دهد: این باغ دارای نورپردازی هوشمند و حرفه‌ای و به‌نوعی خوراک مهمانی‌های این‌چنینی است، حتی بیرون محوطه هم نورپردازی حرفه‌ای انجام‌شده است.
حرفهای صاحب باغ برایمان قابل‌باور نیست، مگر می‌شود نیروی انتظامی این‌قدر ساده از کنار این موضوعات بگذرد؟
قانون چه می‌گوید؟
ابوالفضل ابو ترابی، عضو سابق کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: هر فعل حرام یا اقدامی که باعث جریحه‌دار شدن عفت عمومی شود جرم محسوب می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که مکانهایی مثل باغ یا ویلا برای برگزاری پارتیهای شبانه حریم خصوصی محسوب می‌شود یا نه؟ می‌گوید: اینجا عدم ورود پلیس و دادستان به موضوع به بهانه اینکه مهمانی در حریم خصوصی شکل‌گرفته بی‌معنا است و دادستان می‌تواند اذن ورود به مخفیگاه بدهد.
این حقوقدان با تأکید بر اینکه پلیس و دستگاه قضایی هیچ اغماضی در مورد افراد برگزارکننده و شرکت‌کننده در پارتیها ندارد، اضافه می‌کند: اگر گزارشی به‌صورت مستند برای دادستانی ارسال شود، دادستان موظف است به موضوع ورود کند.
عضو سابق کمیسیون قضایی مجلس در خصوص مجازات این‌گونه جرائم می‌گوید: مجازات با توجه به اتفاقاتی که در مهمانیهای مختلط می‌افتد تعیین می‌شود.
وظیفه مدعی‌العموم و پلیس چیست؟
اما سؤال اصلی اینجاست که علی‌رغم برخورد پلیس با برگزاری پارتیهای شبانه و پیگیریهای مدعی‌العموم و زیرمجموعه آن دادسرای ارشاد، چرا بازهم شاهد برگزاری چنین مراسمی آن‌هم به این شکل و شمایل هستیم؟
مگر شبکه‌های اجتماعی از سوی مسئولان و دستگاههای ذی‌ربط رصد نمی‌شود و مسئولان از وجود چنین مراسمی بی‌خبر هستند که این افراد این‌قدر راحت و بدون هیچ‌گونه نگرانی اقدام به برگزاری چنین جشنی و سپس انتشار عکسهای خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند؟
به نظر می‌رسد مدعی‌العموم و پلیس به‌عنوان ضابط دستگاه قضایی کشور بیش‌ازپیش باید نسبت به اتفاقات نامیمون فرهنگی رخ‌داده در سطح شهر حساس بوده و عزم خود را برای برخورد با برهم زنندگان عفت عمومی جزم کنند. هرچند می‌دانیم تاکنون مدعی‌العموم و پلیس و همچنین سایر دستگاههای امنیتی تلاش بی‌نظیری برای برخورد با ناهنجاریها و اعمال منافی عفت انجام داده‌اند اما گویا مجموع این اقدامات برای برخورد با معضلات پایتخت 12 میلیون نفری کافی نبوده است و کاری جدی‌تر را می‌طلبد منبع: تبیان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *