سازمان پزشکان بدون مرز از افزایش وبا در یمن خبر داد

دسته: آخرین مطالب , حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶


سازمان پزشکان بدون مرز از افزایش وبا در یمن خبر داد

 

مترجم: رضا میرزائی انتشار: ابوالفضل بابایی

سازمان پزشکان بدون مرز روز یکشنبه با انتشار گزارشی از شناسایی صدها مورد مشکوک به بیماری وبا در یمن به دلیل محاصره مردم و کمبود امکانات بهداشتی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «غسان ابوشعر» نماینده سازمان پزشکان بدون مرز در یمن گفت: در هفته های گذشته 570 مورد مشکوک به بیماری وبا را در مناطق مختلف یمن معاینه و درمان کردیم.

وی افزود: طی هفته های گذشته تعداد موارد مشکوک به بیماری وبا در مناطقی که سازمان پزشکان بدون مرز حضور دارد، افزایش چشمگیری یافته است.

پیش تر وزارت بهداشت یمن از ثبت بیش از 1000 مورد بیماری وبا در یمن خبر داده بود.

درحالی سازمان پزشکان بدون مرز از افزایش موارد ابتلا به بیماری وبا در یمن خبر داده که عربستان به همراهی آمریکا درصدد افزایش حملات به یمن است.

پیش تر بسیاری از نهادهای بین المللی از کشورهای اروپایی خواسته بودند تا همکاری های نظامی خود را با عربستان کاهش داده و فروش اسلحه به این کشور را متوقف کنند.

عربستان همراه چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن ‘عبدربه منصور هادی’ رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است. منبع: ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *