زن روانشناس با طراحی سناریوی فریبکارانه دست به کلاهبرداری 5 میلیاردی زد

دسته: رویداد و حوادث
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۵


زن روانشناس با طراحی سناریوی فریبکارانه دست به کلاهبرداری 5 میلیاردی زد

زن روانشناس با طراحی سناریوی فریبکارانه دست به کلاهبرداری 5 میلیاردی زد

233815987

روز 15 شهریورماه سال جاری چند مرد با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان از ماجرای گرفتار شدن در دام فریبکاری مدیر یک شرکت به نام مهر بازرگان سعید خبر دادند.
در ادامه بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 2 دستور داد تا تیمی از مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران برای افشاگری و دست‌گیری عامل این کلاه‌برداری وارد عمل شوند.
وکیل شاکیان پرونده دراین مرحله تحت تحقیق در پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و به مأموران گفت: زن جوانی به نام الهام با تأسیس شرکت مهر بازرگان سعید و تبلیغات زیاد در روزنامه‌ها و فضای مجازی ادعا کرده که می‌تواند وامهای میلیونی بگیرد و مدارک تحصیلی معتبر به ثبت برساند که به همین شیوه افراد زیادی به دفتر کاری این زن مراجعه کرده و با پرداخت پولهای میلیونی به انتظار انجام شدن کارهایشان بوده‌اند اما پس از مدتی الهام با همه پولهای دریافتی ناپدیدشده است.
در ادامه یکی از شاکیان پرونده به مأموران گفت: سال 92 از طریق آگهی روزنامه با شرکت مهر بازرگان سعید آشنا شدم و با مراجعه به این دفتر برای دریافت وام بانکی خوداشتغالی با نرخ 4 درصد با مدیر شرکت صحبت کردم و برای انجام کارهای بانکی مبلغ 5 میلیون تومان به‌حساب زن جوان ریختم و دراین مدت به بهانه‌های مختلف مرا سرگرم کرد تا اینکه چندی پیش متوجه شدم وی دفترش را تعطیل کرده و ناپدیدشده است.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند که این شرکت تحت عنوان فعالیتهای عمرانی و ساختمانی به ثبت رسیده اما برخلاف اساسنامه شرکت این زن به بهانه «قرارداد مشاوره» از طعمه‌هایش برای گرفتن وامهای میلیونی با سود کم از بانکهای مختلف پولهایی را به جیب زده و پس از مدتی با تعطیل کردن دفتر کاری‌اش ناپدیدشده است.
دراین مرحله مأموران متوجه شدند الهام در منطقه‌های صادقیه، ستارخان، میرداماد، خیابان گاندی دفترهای کاری‌اش را به با پرداخت چک اجاره کرده و بعد از تعطیل شدن کارش زمانی که صاحب دفترهای کاری برای نقد کردن چکهای اجاره به بانک مراجعه کردند با حساب خالی این زن روبرو شده‌اند.
در ادامه مأموران با بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار موفق شدند الهام 32 ساله را که درگذشته نیز به اتهام کلاه‌برداری دستگیرشده بود را شناسایی کنند.
کارآگاهان با تحقیقات گسترده توانستند مخفیگاه این زن جوان را که کارشناس ارشد رشته روانشناسی است در منطقه مرزداران شناسایی کند و در عملیات غافلگیرانه این زن دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه سعد الله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: از شیوه و شگردهای رایج مورداستفاده در کلاه‌برداریها به‌ویژه در خصوص خرید واسپاری‌ای خودرو و تهیه تسهیلات بانکی با نرخ بهره بسیار کم، سوءاستفاده افراد کلاه‌بردار از عناوین دولتی و طرح ادعاهای دروغین داشتن رابطه با وزارتخانه‌های مهم دولتی و همچنین سیستم بانکی است که دراین پرونده نیز شاهد طرح همین موضوعات از سوی متهم و متأسفانه اعتماد بی‌مورد دهها مالباخته، صرفاً به این ادعاها و پرداخت مبالغ هستیم.
سرهنگ کارآگاه سعد الله گزافی، با اشاره به ارزش میلیاردی پرونده افزود: با شناسایی دهها مالباخته و جمع‌بندی شکایتهای مطرح، تاکنون ارزش پرونده به بیش از 5 میلیارد تومان برآورد شده و متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار دارد و افرادی که به این شیوه و شگرد طعمه این زن فریبکار شده‌اند به‌ نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در منطقه جنت‌آباد شمالی، خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.
منبع: رکنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *