راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی بخشی از برنامه دولت برای مبارزه بافساد سیستمی است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۵


راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی بخشی از برنامه دولت برای مبارزه بافساد سیستمی است

راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی بخشی از برنامه دولت برای مبارزه بافساد سیستمی است

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید انصاری درباز دید از بخشهای مختلف سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجاری فرامرزی، ضمن تشکر از تلاشها برای طراحی و راه‌اندازی این سامانه، از دکتر کرباسیان نیز به‌پاس اعتماد وی به جوانان کشورمان برای ایجاد این سامانه تقدیر کرد و گفت: این شیوه مدیریتی برگرفته از مرام امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که سخت‌ترین کارها را در پیچیده‌ترین وضعیت به جوانان می‌سپردند.
وی بابیان اینکه فساد در جمهوری اسلامی در هر شکل آن، زیبنده نیست و نباید اجازه دهیم وقت مردم در نظامهای اداری فرسوده و ناکارآمد که متأسفانه از گذشته وجود داشته و بعضاً تداوم‌یافته است، تلف شود، افزود: رسوبات فساد که ناشی از همین سیستمهای ناکارآمد است، هم مردم را آزار می‌دهد، هم منابع کشور را هدر می‌دهد و هم باعث می‌شود در چرخه پیشرفت اقتصادی و رقابت با دیگر کشورها عقب بمانیم. انصاری ایجاد پنجره واحد تجاری فرامرزی و سامانه جامع امور گمرکی را جزیی از برنامه‌های جامع دولت تدبیر و امید برای مبارزه بافساد سازمان‌یافته و سیستمی در کشور دانست و گفت: سرمایه‌گذاری بزرگ و ارزشمند نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام‌شده در گمرک برای ایجاد این سامانه‌ها و ارائه خدمات گسترده و هم‌زمان گام مؤثری در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و روان‌سازی و اعمال نظارت کارآمد بر جریان صادرات و واردات کشور خواهد بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاری تصریح کرد: امیدوارم مجموعه اقداماتی مثل راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی بتواند در از بین بردن زمینه‌های فساد، پیش بردن برنامه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت مردم مؤثر باشد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری بابیان اینکه مطابق با اهداف سند چشم‌انداز، امروز باید بسیار جلوتر از جایی باشیم که هستیم، تصریح کرد: به‌هرحال جای خوشحالی است که در دولت دکتر روحانی رویکرد سازنده‌ای اتخاذشده و به‌خوبی در حال پیشرفت در مسیر تحقق اهداف بلند نظام هستیم.
انصاری اظهار کرد: صبح امروز در جلسه هیأت دولت نیز گزارش مفصلی از وضعیت پیشرفت کشور در فعالیتهای دانش‌بنیان ارائه شد که بسیار افتخارآفرین و امیدوارکننده بود و به‌جرئت می‌توان گفت که اگر بر روی ظرفیتهای عظیم و پرجاذبه این حوزه از اقتصاد متمرکز شویم می‌توانیم از صادرات نفت نیز بی‌نیاز شویم.
معاون امور حقوقی رئیس‌جمهوری در پایان این بازدید در گفتگویی در پاسخ به این سؤال که با توجه به بازدید امروز و توضیحاتی که کارشناسان ارائه کردند، سامانه جامع امور گمرکی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: در دولت تدبیر و امید درباره توسعه دولت الکترونیک، هم برای روزآمد کردن و سرعت بخشیدن به کارها و هم برای جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه، بر طراحی سیستمهایی برای مبارزه بافساد و از بین بردن بسترهای فساد تأکید شده بود.
انصاری اضافه کرد: آنچه امروز دیدیم گواه آن است که این تأکید و این اولویت در گمرک به‌خوبی شناخته و اجراشده است. به نظرم کار بزرگی صورت گرفته و کارآمدی این سیستم در همین مدت کوتاه خود را نشان داده است. امیدوارم با تکمیل سامانه‌های دیگر در حوزه‌های پایانه‌های حمل‌ونقل، نظام مالیاتی و نظام بانکی کشور مجموعه این سامانه‌ها بتواند، هم خدمات بهتر و سریع‌تری را به مردم ارائه کند و هم در جهت پیشبرد اقتصاد مقاومتی، به‌ویژه در امر مبارزه بافساد سازمان‌یافته و اصلاح ناکارآمدی سیستم‌های قدیمی مؤثر واقع شود.
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بااینکه در معاونت حقوقی برای رفع موانع حقوقی پیش روی فعالیت این سامانه و بخصوص ایجاد هماهنگی بین دستگاههای مرتبط با گمرک چه کمکهایی می‌توانید انجام دهید؟ اظهار داشت: در جلسه یکشنبه هیأت دولت هم آمادگی معاونت حقوقی ریاست جمهوری را برای معاضدت به همه دستگاه‌ها و بخش‌ها اعلام کردم.

147326983669402700
معاون رئیس‌جمهوری در امور حقوقی تصریح کرد: ما برای اقتصاد مقاومتی، هفت گروه تخصصی در معاونت از حقوقدان‌های برجسته تشکیل دادیم که در حوزه بیمه، گمرکات، بانکداری و حوزه‌های مختلف اینها دارند فعالیت می‌کنند. از بخش‌های مختلف درخواست کردیم که اگر موانع حقوقی دارند چه در بخش مقررات و چه در بخش قوانین به ما اعلام کنند تا با کمک خودشان آن مسائلی که مربوط به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل و مقررات دولتی است راحت‌تر اصلاح‌کرده و به دولت تقدیم کنیم تا تصویب شود.
انصاری با تاکید بر اینکه همه دستگاهها از پشتیبانی کامل حقوقی ما برخوردار خواهند بود، خاطرنشان کرد: بخشی از این موانع و نواقص هم که به قوانین موضوعه کشور مربوط است در قالب تنقیح قوانین می‌توان رفع کرد. ما معاونتی در حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری داریم که کارش تنقیح قوانین است. به همه دستگاهها اعلام کردیم و گفتیم که اگر قوانین معارض و مزاحمی هست به ما اعلام کنند تا با کمک خود دستگاه‌ها موارد را از طرق قانونی پیش‌بینی‌شده به دولت و مجلس ارائه دهیم.
معاون امور حقوقی رییس جمهوری از بخش‌های مختلف سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجاری فرامرزی بازدید کرد و با توضیحات کارشناسان این مجموعه از جزئیات فعالیت‌ها و توانمندی‌های این سامانه‌ها مطلع شد. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *