خودداری اسراییل از صدور مجوز فعالیت برای نماینده دیده‌بان حقوق بشر

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵


خودداری اسراییل از صدور مجوز فعالیت برای نماینده دیده‌بان حقوق بشر

خودداری اسراییل از صدور مجوز فعالیت برای نماینده دیدهبان حقوق بشر

 

 

بر اساس اعلام دیدهبان حقوق بشر، رژیم صهیونیستی بر اساس توصیه وزارت خارجه این رژیم مبنی بر اینکه “دیدهبان حقوق بشر در خدمت پروپاگاندای فلسطینی زیر پرچم دروغین حقوق بشر است” به مدیر بخش اسراییل و فلسطین این سازمان در فلسطین اشغالی اجازه فعالیت نداد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه دیده‌بان حقوق بشر به دنبال این رخ داد اعلام کرد که چنین اتفاقی برای این گروه غیرمنتظره بوده زیرا این سازمان مرتباً با مقامهای دولت اسراییل از جمله نمایندگان ارتش و پلیس و وزارت خارجه این رژیم دیدار و مکاتبه دارد.

هم‌چنین وزارت امور خارجه آمریکا نیز از این تصمیم اسراییل انتقاد کرده و گفت: ما شدیداً مخالف با این نوع توصیف از سازمان دیده‌بان حقوق بشر که یک سازمان حقوق بشری معتبر است هستیم.

وزارت خارجه اسراییل در نامه‌ای در تاریخ 20 فوریه به دیده‌بان حقوق بشر اطلاع داد که به پژوهشگرش به نام عمر شاکر که یک شهروند آمریکایی بوده و به دنبال حضور دائمی در منطقه بود مجوز کار نداده است. این نامه متذکر شده که مقامهای مهاجرتی بر اساس توصیه وزارت خارجه اسراییل چنین اقدامی کردند. امانوئل نهشون، سخنگوی وزارت خارجه اسراییل اظهار کرد: چنین تصمیمی به دلیل “دستور کار افراطی، خصمانه و ضد اسراییلی دیده‌بان حقوق بشر که با غرض‌ورزی در خدمت پروپاگاندای فلسطینی کار می‌کند” گرفته‌شده است. دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای گفت: بعدازآن که سه دهه پرسنل دیده‌بان حقوق بشر می‌توانستند به اسراییل و کرانه باختری بدون مانعی دست رسی داشته باشند، چنین تصمیمی نشان از یک تغییر موضع شوم دارد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *