حادثه ساختمان پلاسکو قابل پیش‌بینی بود، شهرداری باید پاسخگو باشد

دسته: رویداد حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
شنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۵


حادثه ساختمان پلاسکو قابل پیش‌بینی بود، شهرداری باید پاسخگو باشد

انتقاد شدید نماینده تهران:

حادثه ساختمان پلاسکو قابل پیشبینی بود، شهرداری باید پاسخگو باشد

32

عضو مجمع نمایندگان تهران با تأکید بر پاسخگویی مدیران شهری نسبت به وقوع ریزش پلاسکو، گفت: شهرداری به جای توسعههای نابه جا از وقوع حوادثی نظیر ریزش پلاسکو جلوگیری کند.

پروانه مافی در واکنش به حادثه حریق و ریزش ساختمان پلاسکو در پایتخت، گفت: از فعالیت ساختمان قدیمی پلاسکو بیش از نیم‌قرن می‌گذرد، افرادی که در این ساختمان ساکن و فعالیت داشتند؛ بارها به مسئولان شهری گزارش داده بودند که این ساختمان درحال ریزش است و یا شرایط مناسبی را برای اسکان نداشته و باید فکری به حال آن کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: اما متأسفانه مسئولان شهری در شهرداری تهران به این موضوع توجهی نکردند، بنابراین به‌طور طبیعی در این خصوص شهرداری تهران باید نسبت به وقوع چنین حادثه‌ای پاسخگو باشد؛ زیرا در این حادثه آتش‌نشانان بسیاری جان گرانمایه خود را از دست دادند.

وی تأکید کرد: همچنین اینکه برای عابران پیاده در آن محل و یا افراد دیگر محصور شده در ساختمان هم مشکلاتی به وجود آمده که آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها و مصدومان نهایی در دست نیست؛ البته آمارهای اولیه اعلام شده اما آمار نهایی هنوز بدست نیامده است.

مافی با بیان اینکه در کلانشهر تهران وقوع این اتفاقات قابل پیش‌بینی است، گفت: باید قبل از وقوع چنین حوادثی فکری کرد، اما مسئولان منتظر هستند تا این اتفاقات رخ دهد و بعد اقدامات جدی انجام دهند؛ این در حالی است که ساختمانی با بیش از 55 سال عمر باید تخلیه شده و باید نسب به تخریب آن زودتر اقدام می‌کردند؛ بنابراین شهردار باید پاسخگو باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: امیدوارم گوش شنوای مدیران شهری باز باشد و چشمان خود را به روی چنین حوادثی نبندند، یعنی به جای اینکه به فکر توسعه‌های بی‌جا و نامربوط باشند از وقوع این حوادث جلوگیری کنند.

منبع: خانه ملت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *