ثروت این ۸ نفر معادل نیمی از مردم جهان

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۵


ثروت این ۸ نفر معادل نیمی از مردم جهان

ثروت این ۸ نفر معادل نیمی از مردم جهان

 

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-01-16 17:07:27Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

فاصله میان ثروتمندان و فقرا و شکاف طبقاتی در جهان هر روز بیشتر از گذشته میشود و بر اساس گزارش جدید آکسفام اکنون ۸ میلیاردر جهان معادل نیمی از مردم جهان ثروت دارند.

ثروت حدود 3.66 میلیارد نفر از مردم فقیر جهان معادل ثروت 6 تاجر آمریکایی، یک تاجر اسپانیایی و یک تاجر مکزیکی است. این سازمان ضد فقر اعلام کرده که فاصله میان افراد خیلی پولدار و افراد خیلی فقیر جهان نسبت به سال گذشته بسیار افزایش پیداکرده است. در این گزارش تأکید شده ثروت جهان در دستان افراد معدودی جمع شده و در مقابل از هر 10 نفر یک نفر با درآمد روزی کمتر از 2 دلار زندگی می‌کند.

آکسفام سال گذشته میلادی اعلام کرده بود ثروت 62 نفر در جهان معادل مجموع ثروت نیمی از مردم کره زمین است.

در گزارش امسال، آکسفام از فهرست میلیاردرهای نشریه فوربس استفاده کرده است. بر اساس این گزارش بیل گیتس‌، بنیان‌گذار مایکروسافت با 75 میلیارد دلار دارایی، ثروتمند‌ترین فرد جهان است. در این فهرست پس از گیتس رئیس شرکت ایندیتکس، آمانسیو اورتگا با دارایی به ارزش 67 میلیارد دلار، وارن بافت با دارایی 60.8 میلیارد دلار، کارلوس اسلیم الو، با 50 میلیارد دلار، رئیس آمازون، جف بزوس با 45.2 میلیارد دلار، بنیان‌گذار فیس‌بوک، مارک زاکربرگ با 44.6 میلیارد دلار، بنیان‌گذار شرکت اوراکل، لارنس ژوزف الیسون با 43.6 میلیارد دلار و صاحب آژانس بلومبرگ، مایکل بلومبرگ با 40 میلیارد دلار قرار دارند.

آکسفام اعلام کرده که اطلاعات جدید توزیع ثروت در کشورهایی همانند چین و هند سبب شد این نهاد در محاسبات خود اصلاحاتی انجام دهد. وینی بیانیما، مدیر اجرایی آکسفام، گفت: انباشت این حجم از ثروت در دستان عده‌ای اندک آن هم در شرایطی که گروه زیادی از مردم جهان با درآمد کمتر از 2 دلار در روز به حیات ادامه می‌دهند، شرم‌آور است. نابرابری صدها میلیون نفر را در فقر گرفتار کرده است. این نابرابری در حال از هم گسیختن جوامع ما و ضربه زدن به دمکراسی است. منبع: همشهری


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *