تنظیم برنامه اجرایی برای ارتقای کیفی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵


تنظیم برنامه اجرایی برای ارتقای کیفی

در نشست ماهانه حقوقی-کاربردی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه مطرح شد:

  تنظیم برنامه اجرایی برای ارتقای کیفی

 

%d8%b5-11

  ضرورت تخصصی شدن وکالت و آموزش عملی حقوق در دانشگاهها

 

 نشست ماهانه حقوقی کاربردی با موضوع استماع نقطه نظرات رؤسای مراکز فعال در حوزه حقوق کاربردی در ساختمان شماره ۳ معاونت منابع انسانی قوه قضاییه برگزار شد.

در ابتدای این نشست امید رئیس دانشگاه علمی و کاربردی بر ضرورت ارتقا کیفی دانشگاهها تأکید کرد و گفت: تا سال ۸۴ در کل کشور چیزی بالغ‌بر ۶۰ دانشگاه داشتیم که این تعداد به بیش از ۱۲۰ دانشگاه رسیده است که طرحی برای ساماندهی آنها داریم.

وی با تأکید بر این‌که بنای ما ارتقای کیفی است، ادامه داد: تصمیمات و سیاستهای دانشگاه علمی و کاربردی در چند ماه اخیر بر ارتقا کیفی اهمیت مضاعفی نشان داده و ارتقا کمی اصلاً نخواهیم داشت و در بحث مسایل نظارتی سخت‌گیرانه عمل خواهیم کرد.

امید تصریح کرد: ما انتظار داریم مؤسسات نقش بیشتر و پررنگ‌تری داشته باشند و قبل از این‌که ما کنترل کیفیت را انجام دهیم IT مؤسسات در این زمینه مدعی و متولی باشند تا به ارتقا کیفی کمک بیشتری شود.

زندی رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضاییه(شهید قدوسی) بر لزوم ساماندهی کد مدرسی و ID تأکید کرد و گفت:فردی که کد مدرسی حقوق دارد باید به‌صورت تخصصی تفکیک شود که در کدام حوزه و بخش حقوقی تدریس کند این در حالی است که کد مدرسی به‌عنوان پرستیژ برای افراد مطرح‌شده است اما می‌شود در ابتدا مجوز موقت به افراد داد و سپس مدرسان را ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: تنظیم برنامه اجرایی برای ارتقا کیفی اهمیت فراوانی دارد و ما باید در این راستا برنامه‌های موردنظر را ارائه دهیم و مؤسسات باید در این زمینه فعال‌تر عمل کنند. در ادامه یکی از رؤسای فعال در حوزه حقوق کاربردی بر لزوم برگزاری دوره‌های علمی و عملی تأکید کرد و گفت: در دوره لیسانس هیچ درسی برای دانشجو در این راستا که به‌صورت عملی با رشته وکالت آشنا شود نداریم و متأسفانه در حال حاضر وکلای تخصصی در حوزه بیمه و…. نداریم این در خالی است که اگر رابطه تعاملی بین مراکز کانون وکلا وجود داشته باشد می‌توانیم در راستای تخصصی شدن وکالت گام برداریم. هم‌چنین رؤسای مراکز فعال در حوزه حقوق کاربردی بر ضرورت تأسیس مجله پژوهشی برای دانشگاه علمی کاربردی در راستای معرفی دانشگاه ، ساماندهی نرم‌افزاری, مأموریت محور و حرفه گرا عمل کردن دانشگاههای علمی و کاربردی, انسجام‌بخشی مقالات علمی و پژوهشی حقوق، برگزاری دادگاههای مجازی و آموزش عملی، بازنگری و اصلاح سرفصلهای دروس و جذب هیأت علمی حتی به‌صورت پاره‌وقت تأکید کردند.

 یکی از رؤسای مراکز فعال در حقوق کاربردی زنجان نیز از آمادگی دانشگاه این استان در راستای آموزش رشته حقوق شهروندی در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: ما در این زمینه ظرفیت و آمادگی داریم و انتظار همکاری داریم و از طرفی باید مرز بین نظارت و دخالت مشخص شود.

 امید پس از استماع نقطه نظرات رؤسای مراکز فعال حوزه حقوق کاربردی تصریح کرد:  قراراست در پایان تابستان تمام نرl افزارهای ما به‌روز شوند و تیم قوی IT در این زمینه فعال است.

 وی ادامه داد در بحث بازنگری و اصلاح سرفصلها ما استقبال می‌کنیم که این امر صورت بگیرد و تعریف رشته‌های جدید مأموریت شما است و در مورد تحصیلات تکمیلی به‌صورت محدود و تخصصی پیگیر هستیم و جز برنامه‌ها و سیاستهای ما است.

 امید گفت: هزار کد مدرسی در تهران نیاز داریم و تیمهایی برای ارزیابی تشکیل خواهد شد.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *