تغییر ساختار دانشگاه شهید بهشتی
به امضاء وزیر علوم رسید


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵


تغییر ساختار دانشگاه شهید بهشتی
به امضاء وزیر علوم رسید


تغییر ساختار دانشگاه شهید بهشتی
به امضاء وزیر علوم رسید



رئیس دانشگاه شهید بهشتی از تغییر ساختار این دانشگاه خبر داد و گفت: ساختار جدید دانشگاه نهایی و به امضاء وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.
نشست «مدل ارزشیابی کیفیت آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی» توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه برگزار شد.
این نشست به‌منظور بازنگری فرایند «مدل ارزشیابی کیفیت آموزشی اعضاء هیأت علمی» و با حضور اعضاء هیأت رئیسه، هیأت ممیزه، رؤسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها و مدیران گروههای آموزشی برگزار شد.
محمدمهدی طهرانچی با اشاره به آسیب‌شناسی نظام ارزیابی کیفیت آموزشی اعضای هیأت علمی گفت: ارزیابی کیفیت در آموزش در حوزه وزارت علوم تنها به فرم ارزیابی توسط دانشجویان بسنده شده است.
وی تأکید کرد: نظام ارزیابی آموزش باید یک نظام هوشمند باشد؛ این نظام، یک مدل یکپارچه و ایستا نیست، ارزیابی درسهایی که مبتنی بر کارگاه ارائه می‌شود متفاوت است با ارزیابی دروس حوزه مهندسی که بر پایه انتقال مفاهیم ریاضی ارائه می‌شود.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: برای اینکه جامعه را خوب رصد کنیم و پاسخ مناسب برای مطالبات جامعه داشته باشیم باید نسبت به آموزش حساس باشیم به همین منظور نیازمند یک نظام جامع ارزیابی که کنترل‌کننده کیفیت آموزش است، هستیم.
طهرانچی در بخشی دیگر از سخنان خود از اخذ مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و افزود: مجوز تأسیس پارک علم و فناوری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذشده است؛ این پارک در پردیس عباسپور و در فضایی بالغ‌بر ۱۰ هکتار مستقر خواهد بود.
رئیس دانشگاه در ادامه، به تغییر ساختار دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ساختار جدید دانشگاه نهایی و به امضاء وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.
وی افزود: این ساختار ضمن بازتعریف گروهها و بازمهندسی ساختار علمی و اجرایی دانشگاه، منشأ تحول خواهد بود.
طهرانچی با اشاره به تدوین «طرحهای دهگانه کلان» دانشگاه، از استخراج نظام موضوعات این طرحها توسط شوراهای راهبردی خبر داد و افزود: نظام موضوعات استخراج‌شده، به‌زودی ابلاغ خواهد شد و انتظار می‌رود پایان‌نامه نیمی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در دانشگاه تحصیل می‌کنند از میان این نظام موضوعات تعریف شود.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی، اداره موضوعات در قالب یک برنامه کلان را تحولی در آموزش دانست و اظهار داشت: امیدوارم با اجرای این برنامه، نخستین دانشگاهی باشیم که در برنامه محور کردن پژوهش تحصیلات تکمیلی گام برمی‌داریم.
منبع: مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *