دانشگاهها در انتخابات، منطق بی‌طرفی را رعایت کنند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶


دانشگاهها در انتخابات، منطق بی‌طرفی را رعایت کنند

وزیر علوم:

دانشگاهها در انتخابات، منطق بیطرفی را رعایت کنند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاهها در جریان انتخابات باید بر اساس قانون و مقررات و رعایت منطق بیطرفی در مواجهه با رویکردها و تشکلهای مختلف در دانشگاه عمل کنند.

محمد فرهادی در نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها و نمایندگان وزیر در هیأتهای نظارت افزود: دانشگاه مظهر عقلانیت، اعتدال، مدارا، قانون‌مداری و اخلاق‌گرایی است و فضای دانشگاه نباید سیاست زده شود.

وی که در نشست مشترک معاونان دانشگاهها سخن می‌گفت اظهار کرد: انتظار می‌رود که با افزایش حضور دانشگاهیان در روند انتخابات، منطق نقادی، میانه‌روی و آگاهی بخشی چیره شود.

فرهادی چند توصیه انتخاباتی خطاب به دانشگاهیان ارائه کرد و عنوان کرد که جلسات شوراهای مختلف که وظایف مرتبط با این حوزه دارند به‌ویژه هیأت نظارت و شوراهای فرهنگی برای پاسخگویی به نیازها و تقاضاها حتی به صورت روزانه در صورت لزوم برگزار شود.

وزیر علوم گفت: لازم است در این شوراها شرایط و روندهای موجود بررسی شود و از هرگونه تضییع حقوق افراد و جریانها و تشکلهای دانشجویی پرهیز شود.

فرهادی افزود: دانشگاه همواره در جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در روشنگری، ایجاد فضای رقابتی و آگاهی بخشی به جامعه داشته است.

وی با اشاره به ارزشمندی، اهمیت و جایگاه و شأن کار فرهنگی گفت: وجود انسان با فرهنگ عینیت پیدا می‌کند و از این نظر است که کار و فعالیت متصدیان و متولیان فرهنگ امری ظریف و چندبعدی است، چرا که با هویت و موجودیت انسانها سروکار دارد، یعنی جایی که انسان بودن معنا پیدا می‌کند.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که اگر قرار باشد نقش و تأثیرگذاری و جایگاه برجسته یکی از نهادهای مهم حوزه فرهنگ و اجتماع نام‌برده شود، بی‌تردید نام دانشگاه در صدر می‌نشیند، گفت: این مسأله ممکن است در هر جامعه مصداق یابد، اما در جامعه اسلامی ایران، در مکتب اسلام و در بستر فرهنگی ایرانیان واجد اهمیت و منزلت بیشتری است.

فرهادی ضمن تأکید بر تمدن دیرپا، پویا و بالنده اسلامی- ایرانی و با بیان این‌که در کشور ما دانشگاه در کنار مأموریت علمی و فرهنگی عظیمی که دارد، کانون کنشهای سیاسی و اجتماعی مهمی بوده است، افزود: دانشگاههای کشورمان با ایفای نقش پیشتازی، در بسیاری از تحولات سیاسی کشور به‌طورجدی اثرگذار بوده و روحیه انتقادی، نیروی جوانی و توان معرفتی و علمی نقش پیشتازی دانشگاه در این عرصه‌ها را مسجل کرده است.

وزیر گفت: خوشبختانه تاریخ دانشگاه و فعالیتهای دانشجویی و نقش‌آفرینی دانشگاهیان نشان می‌دهد که برآیند این مسأله در جهت منافع ملی و مصلحت عمومی بوده و تجربیات گذشته نیز اعتماد به منطق عقلانی، مسؤولیت‌پذیری سیاسی و اجتماعی و آگاهی دانشگاهیان به مسایل ملی نیز این اطمینان را به وجود می‌آورد. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *