تأکید سیسی بر لزوم مبارزه جهانی با تروریسم

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۵


تأکید سیسی بر لزوم مبارزه جهانی با تروریسم

تأکید سیسی بر لزوم مبارزه جهانی با تروریسم

 

242029417

رئیسجمهور مصر در دیدار با همتای بلاروسی خود مبارزه با تروریسم را مسؤولیت مشترک جامعه جهانی دانست و بر لزوم همسوسازی اقدامات بینالمللی برای مبارزه با تروریسم و افراطگرایی تأکید کرد.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در قاهره با اشاره به این‌که تروریسم خطری برای امنیت و آرامش تمامی انسانهای بی‌گناه جهان است، بر لزوم همسوسازی اقدامات بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و مقابله با این پدیده در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی تأکید کرد.

سیسی در ادامه گفت:‌ استراتژی مبارزه با تروریسم نباید تنها به ابعاد امنیتی و نظامی محدود شود بلکه باید شامل اقداماتی در راستای نابودی اصول فکری این پدیده، تقویت ارزشهای دموکراسی، افزایش سخنرانیهای مذهبی در راستای تقویت ارزشهای دینی و همزیستی مسالمت‌آمیز و احترام به دیگران متمرکز باشد. سیسی اظهار داشت:‌ در مذاکراتی که با رئیس‌جمهور بلاروس داشتیم به تبادل‌نظر درباره برخی مسایل مهم به‌ویژه مبارزه با تروریسم و تفکرات افراطی پرداختیم و در مورد لزوم حل ریشه‌ای بحرانهای منطقه خاورمیانه به‌نحوی‌که به حفظ وحدت کشورهای منطقه، تمامیت ارضی آنها و نیز امنیت و ثباتشان منجر شود، به‌اتفاق نظر دست‌یافتیم. رئیس‌جمهور مصر در ادامه بر اهمیت تلاشهای مصر برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری با اتحادیه آسیا-اروپا جهت افزایش تبادلات تجاری میان دو طرف تأکید کرد. هم‌زمان وزارت خارجه مصر میزبان نشستهای کنفرانس جهانی مبارزه با تروریسم با مشارکت ۳۵ کشور از جمله پنج کشور عضو شورای امنیت بود.

احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر هدف از میزبانی این نشستها را تقویت تلاشهای بین‌المللی برای مبارزه با تفکرات و ایدئولوژیهای افراطی، مقابله با حمایتهای مالی از تروریسم و وضع راهکارهایی برای مقابله با استفاده گروههای تروریستی از اینترنت اعلام کرد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *