تأکید بر اجرای موافقت‌نامه‌های قضایی بین ایران و پاکستان

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵


تأکید بر اجرای موافقت‌نامه‌های قضایی بین ایران و پاکستان

در دیدار دادستان کل کشور با مقامات قضایی اسلامآباد مطرح شد

تأکید بر اجرای موافقتنامههای قضایی بین ایران و پاکستان

حجتالاسلاموالمسلمین محمدجعفر منتظری طی سفر به پاکستان در ملاقات با زاهد حامد، وزیر دادگستری پاکستان، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان را دو کشور مهم جهان اسلام برشمرد و اظهار کرد: همکاریهای میان دو کشور مسلمان و همسایه میتواند به حل بسیاری از مسائل پیش روی جهان اسلام کمک کند.

%d8%aa%d8%a3%da%a9%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%a7%d9%81%d9%82-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d9%85-%d9%87%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%b6%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%db%8c

وی همچنین نقش سفرها و ملاقات دوجانبه را در گسترش همکاریها بسیار مهم توصیف کرد و اجرای موافقت‌نامه‌های امضاشده میان دو کشور را ازجمله در خصوص آن دسته از اتباع دو کشور که در کشور مقابل در زندان به سر می‌برند، انتقال محکومین و استرداد مجرمین و همکاریهای امنیتی را مورد تأکید قرارداد و گفت: اجرای این موافقت‌نامه‌ها نقش مهمی در تسهیل و پیشبرد روند همکاریها خواهد داشت.

دادستان کل کشور در ادامه ضمن محکوم کردن حمله تروریستی مرگبار در کویته که منجر به کشته شدن دست‌کم 60 نفر از افراد بی‌گناه شد، به نمایندگی از جمهوری اسلامی و مردم ایران، این رویداد ناگوار را به دولت و ملت پاکستان تسلیت گفت و بر ضرورت همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم به‌ویژه در شرایط حساس کنونی تأکید کرد.

در این ملاقات زاهد حامد، وزیر دادگستری پاکستان نیز در این ملاقات بر ضرورت تقویت همکاریهای دو کشور به‌ویژه در زمینه‌های امنیتی تأکید کرد و با اشاره به حملات تروریستی در پاکستان به‌ویژه حمله مرگبار علیه جمعی از وکلا که تابستان سال جاری در شهر کویته رخ داد و موجب کشته شدن بیش از 70 نفر شد و نیز با اشاره به حمله به دانشکده پلیس در شهر کویته که بیش از 60 کشته برجای گذاشت، اظهار کرد: پاکستان در شرایط کنونی سخت در حال مبارزه با تروریسم است و نخستین اولویت این کشور، از بین بردن تروریسم است. وی اظهار امیدواری کرد که همکاری میان ایران و پاکستان، زمینه‌ای برای کمک به حل‌وفصل موضوعهای فی‌مابین دو کشور و تسهیل روند تقویت روابط و همکاریها شود.

 آماده تبادل تجربیات حقوقی و قضایی با ایران هستیم

همچنین دادستان کل کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در دیدار با انور ظهیر جمالی، رئیس قوه قضاییه پاکستان، اظهار کرد: خوشبختانه علائق و مشترکات زیادی بین دو کشور وجود دارد که مسیر را برای همکاریهای بیشتر همواره ساخته است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان و جهان استکبار تمام تلاش خود را به کار گرفته تا کشورهای اسلامی را به ضعف و نابودی بکشانند، بر ضرورت وحدت جهان اسلام برای گذر از شرایط کنونی به‌ویژه از طریق مبارزه مؤثر با تروریسم تأکید کرد.

دادستان کل کشور همچنین دعوت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران از رئیس دیوان عالی پاکستان را به وی ابلاغ کرد و طرف پاکستانی نیز برای انجام سفری به تهران ابراز تمایل کرد.

در ادامه انور ظهیر جمالی، رئیس دیوان عالی پاکستان با تأکید بر اهمیت همکاریهای حقوقی و قضایی میان کشورش و جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش همکاریهای دوجانبه درزمینه آموزش وکلا، قضات و حقوقدانان و تبادل تجربیات دو کشور در زمینه‌های مذکور شد. وی خواستار افزایش تماسها، دیدارها و رفت‌و‌آمدهای مقامات و مسئولان قضایی و حقوقی میان دو کشور شد. ظهیر جمالی تأکید کرد: ایران کشور برادر ما است و همیشه در مقاطع مختلف تاریخی و حساس، به کمک پاکستان شتافته و مطمئن هستیم که همکاریهای دو کشور به نفع جهان اسلام خواهد بود.

وزیر دادگستری پاکستان گفت: ایران و پاکستان هر دو مسلمان هستند و این مهم اقتضا می‌کند که دو کشور همسایه نهایت همکاری و تعامل را با یکدیگر داشته باشند.

وی در این ملاقات همچنین گزارشی درباره نظام قضایی پاکستان ارائه کرد و ضرورت همکاری دو کشور درزمینه آموزش وکلا، دادستانها و حقوقدانان را مورد تأکید قرارداد و گفت: علاقه‌مندیم وکلا، قضات و حقوقدانان پاکستانی را برای کسب تجربه و آموزش به ایران اعزام کنیم و این آمادگی را هم داریم که پذیرای وکلا، قضات و حقوقدانان ایرانی برای ارائه تجربیات حقوقی و قضایی پاکستان به آنان باشیم. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *