تأمین هزینه درمانی زندانیان بر عهده کیست؟

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۵


تأمین هزینه درمانی زندانیان بر عهده کیست؟

تأمین هزینه درمانی زندانیان  بر عهده کیست؟

993609556

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: زندانیان برای هزینه‌های درمانی خود نیازمند متولی مشخصی هستند تا در صورت نیاز بتوانند بدون پرداخت هزینه، مراحل درمان را طی کنند.
تأمین هزینه درمانی زندانیان بر عهده کیست؟ روح‌الله بابایی، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زندانیان برای رسیدگی به امورات درمانی خود نیازمند به تعیین متولی واحدی هستند که خوشبختانه سازمان زندانها با بر عهده گرفتن تأمین مخارج درمانی این افراد در جهت حمایت از زندانیان گام برداشته است.
وی تصریح کرد: اگر فرد زندانی در طول حبس دچار بیماری شود در ابتدا به بهداری زندان منتقل می‌شود که در صورت بروز مشکل جدی‌تر و نیاز به بستری در بیمارستان مجهز برای انجام درمان، سازمان زندانها تمامی مخارج درمانی فرد زندانی را پرداخت و تا زمان بهبودی کامل از وی حمایت خواهد کرد.
بابایی ادامه داد: بنابراین سازمان زندانها نیازمند به حمایت جدی از سوی وزارت بهداشت و سازمانهای بیمه‌گر و دولت است تا در صورت کمبود بودجه، در حق زندانیان اجحاف نشود.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زندانیان بیمه پرداز و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی گفت: بر اساس قانون تمامی افراد می‌توانند بیمه پرداز سازمان تأمین اجتماعی باشند بنابراین حتی زندانیان نیز پس از آزادی از حبس می‌توانند با پرداخت حق بیمه، از حمایتهای درمانی و بازنشستگی این سازمان برخوردار شوند.
منبع: باشگاه خبرنگاران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *