بررسی گزارش طرح مطالعاتی اجرای برنامه‌های فرهنگی برای اعتلای دین‌داری دانشجویان

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۴ بهمن ۱۳۹۵


بررسی گزارش طرح مطالعاتی اجرای برنامه‌های فرهنگی برای اعتلای دین‌داری دانشجویان

بررسی گزارش طرح مطالعاتی اجرای برنامههای فرهنگی برای اعتلای دینداری دانشجویان

 

830958318

در نشستی که با حضور دکتر تسلیمی قائممقام وزیر علوم، دکتر هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر واعظ مهدوی معاون علمی و فرهنگی سازمان و برنامهوبودجه، دکتر کی نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مشاوران و ناظران طرح مطالعاتی اجرای برنامههای فرهنگی برای اعتلای دینداری دانشجویان، در وزارت علوم برگزار شد این طرح موردبررسی و تحلیل قرار گرفت.

دکتر محمد سعید تسلیمی قائم‌مقام وزیر علوم در آغاز این نشست علمی گفت: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به‌اندازه زمانی که دانشجویان در این محیط هستند در اعتلای دین‌داری دانشجویان مسؤولیت دارند و باید با ارائه الگوهای حسنه در این مسیر نقش ایفا کنند.

در ادامه این نشست، دکتر سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: طرح مطالعاتی اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی با رویکرد روان‌شناختی، تربیتی و اجتماعی برای اعتلای دین‌داری دانشجویان، با هدف گسترش مبانی تبلیغ و ترویج دین به‌منظور دست‌یابی به مدل آموزشی متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی انجام شد که از طرحهای مصوب پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است و در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران انجام شد.

وی تأکید کرد: اعتلای دین‌داری دانشجویان به‌عنوان نسل جوان و تأثیرگذار جامعه از اهداف همه نهادهای فرهنگی کشور است و می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی به‌عنوان مسأله مورد تأکید مسؤولان کشور ایفا کند بنابراین شناخت وضعیت موجود دین‌داری دانشجویان و ارائه راهکارهای اعتلای آن اقدام بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: هم‌زمان با اجرای این طرح پژوهشی از نتایج آن استفاده عملی شد و برنامه‌هایی مانند اردوهای رضوی و توسعه کانونهای فرهنگی دانشجویی اجرا شد که در تقویت دین‌داری دانشجویان مؤثر بوده‌اند.

وی با تأکید بر اجرایی شدن پژوهشهای علمی و پیوند پژوهش با برنامه‌ریزی گفت: امیدوارم با حمایتهای شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان برنامه‌وبودجه پژوهشهایی مانند اعتلای دین‌داری دانشجویان ادامه یابد زیرا متناسب با تحولات اجتماعی ما نیازمند مطالعات جدید و به‌روز هستیم. در ادامه این نشست، دکتر محمد خدا یاری فرد رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران و مجری طرح اجرای برنامه‌های فرهنگی برای اعتلای دین‌داری دانشجویان به بیان فرآیند و نتایج این طرح پرداخت و مدیران و محققان حاضر در نشست دیدگاههای خود را در خصوص آن بیان کردند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *