بازداشت کلاه‌بردار فحاش!

دسته: رویداد و حوادث
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۵


بازداشت کلاه‌بردار فحاش!

بازداشت کلاهبردار فحاش!

 343326756

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که با معرفی خود بهعنوان مسؤول امور قراردادهای یک شرکت اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت؛ پرونده‌ای با موضوع کلاه‌برداری و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه یک تهران در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ 19 مهرماه امسال آگهی مناقصه‌ای مبنی برساخت 370 واحد ویلای دوبلکس در جزیره قشم از سوی یک شرکت سرمایه‌گذاری که از شرکتهای سرمایه‌گذاری مطرح است دریکی از روزنامه‌ها درج‌شده بود و من که از پیمانکاران ساختمانی هستم با شماره همراه اعلامی در آگهی تماس گرفتم و فرد پاسخگو ضمن معرفی خود به‌عنوان مهندس شایان مدعی شد که مسؤول امور قراردادهای شرکت مذکور است.

شاکی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: این فرد از من خواست تا مبلغ 340 هزار تومان را به‌عنوان هزینه شرکت در مناقصه به‌حساب واریز کنم و پس از پرداخت مبلغ موردنظر برای شرکت در مناقصه منتظر بمانم، اما باگذشت چند هفته و عدم ارسال دعوت‌نامه برای شرکت در مناقصه، مجدداً با شماره تلفن همراه مهندس شایان تماس گرفتم که او زمان دیگری را برای برگزاری مناقصه اعلام کرد. شاکی پرونده در خصوص نحوه اطلاع از موضوع کلاه‌برداری نیز به کارآگاهان گفت: مدتی بعد حضوراً به دفتر شرکت مذکور مراجعه و در آنجا متوجه شدم که چنین آگهی از سوی شرکت مذکور منتشرنشده و شخصی به نام مهندس شایان نیز در آن شرکت وجود ندارد که بلافاصله طی تماس تلفنی با مهندس شایان و اعلام موضوع مراجعه به شرکت و اطلاع از کذب بودن آگهی، درخواست استرداد پول خود را کردم که این بار فردی که تا آن زمان خودش را بنام مهندس شایان معرفی بود با فحاشی و استفاده از الفاظ بسیار زننده گفت که دست هیچ‌کس حتی پلیس آگاهی به او نخواهد رسید.

شاکی پرونده در خصوص انگیزه خود جهت طرح شکایت نیز گفت: مبلغ 350 هزار در سیستم کاری ما مبلغ قابل‌توجهی نیست، اما به‌واسطه فحاشی و نسبت دادن برخی الفاظ بسیار زننده به بنده و اعضای خانواده‌ام تصمیم به طرح شکایت و پیگیری آن گرفتم.

هم‌زمان با طرح شکایت اولیه از این فرد، شکات دیگری با مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ و طرح شکایتهای مشابه عنوان داشتند که دقیقاً به همین شیوه و شگرد اقدام به واریز پول به شماره‌حسابی معلوم کرده اما نهایتاً در پیگیری موضوع علت تأخیر شرکت در مناقصه، فردی به نام به مهندس شایان اقدام به فحاشی به آنها کرده و دقیقاً به همین علت اقدام به طرح شکایت کرده‌اند.

کشف حقیقت و نظر پلیس:

در تحقیقات پلیسی به‌عمل‌آمده، کارآگاهان با شناسایی صاحب حساب بانکی اطلاع پیدا کردند که حساب متعلق به خانمی به نام بتول و فاقد هرگونه آدرس و نشانی مشخص بوده و اطلاعات درج‌شده در زمان افتتاح حساب نیز تماماً کذب و سوری بوده است. کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با مراجعه به دفتر نشر آگهی روزنامه مذکور نیز اطلاع پیدا کردند که سفارش آگهی به‌صورت تلفنی انجام‌شده و هزینه نشر آگهی نیز به‌صورت اینترنتی واریزشده است که در ادامه و با بررسی تراکنش مالی مربوط به واریز هزینه آگهی روزنامه، کارآگاهان موفق به شناسایی دو مغازه فروش گوشی تلفن همراه در شهرستان ورامین، منطقه حصار امیر شدند که عملیات بانکی توسط صاحبان آن به نامهای داریوش و سعید انجام‌شده بود. این افراد پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی و اطلاع از موضوع کلاه‌برداری گفتند که به‌واسطه فقدان بانک در محله امیر حصار، در محل کارشان برای اهالی محل خدمات انتقال وجه اینترنتی را انجام می‌دهند و انتقال وجه به‌حساب روزنامه نیز به درخواست فردی به نام وحـید. م از اهالی محله حصار امیر انجام‌شده است. با شناسایی وحید 23 ساله، کارآگاهان در بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که وی پیش‌ازاین نیز یک‌بار در سال 1392 به اتهام کلاه‌برداری، در شهرستان ارومیه دستگیر و روانه زندان شده است. بلافاصله وی در مخفیگاهش در منطقه حصار امیر دستگیر و در بازرسی از وی کارت عابر بانک متعلق به شماره‌حساب بانکی اعلام‌شده هم کشف شد. با انتقال متهم به پایگاه یکم پلیس آگاهی و مواجه حضوری متهم با شکات پرونده، تمامی مالباختگان با توجه به لهجه خاص و دیگر مشخصات صدای متهم او را به‌عنوان مهندس شایان مورد شناسایی قراردادند اما متهم باوجود پیدا شدن عابر بانک مورداستفاده در کلاه‌برداریها و شناسایی دقیق صدایش از سوی مال باختان همچنان منکر هرگونه کلاه‌برداری بود که در ادامه، داریوش و سعید نیز در پایگاه یکم پلیس آگاهی حاضر و وحید را به‌عنوان واریز کننده اصلی پول به‌حساب روزنامه برای انتشار آگهی مورد شناسایی قرار داده اما متهم منکر اظهارات آنها نیز شده و همچنان خودش را بی‌گناه معرفی کرد.

کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی متعلق به این حساب بانکی موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که متهم از طریق نشر آگهی در روزنامه‌های محلی استانهای مختلف به‌ویژه مازندران، همدان، خوزستان و هم‌چنین شهرستانهای آبادان و قشم بنام یک شرکت سرمایه‌گذاری، اقدام به کلاه‌برداریهای مشابه در این استانها و شهرستانها کرده بود، هم‌چنین بررسیهای بیش‌تر نشان داد که متهم با درج آگهی به نام شرکت سرمایه‌گذاری الف. ص در روزنامه محلی صبح کرمان نیز با وعده پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره اقدام به کلاه‌برداری از تعداد دیگری از شهروندان کرده است.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و بهره‌گیری از اقدامات خاص پلیسی، شواهد، دلایل و قراین غیرقابل‌انکاری از سوی کارآگاهان جمع‌آوری و به عرض مقام محترم قضایی رسید که با توجه به این دلایل و قراین، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شد. وی از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاه‌برداری قرار گرفتند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب)، بعد از بلوار کاوه – خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند. یوسف وند با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد که قبل از هرگونه مشارکت در فعالیتهای اقتصادی و یا شرکت در مناقصه‌های درج‌شده در روزنامه‌های کثیرالانتشار، از فعالیت قانونی شرکتهای مذکور و هم‌چنین موضوعات مطروحه در آگهیها اطمینان حاصل کنند.

منبع: خبر آنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *