اگر علم همراه با تزکیه نباشد موجب گمراهی بیش‌تر می‌شود

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۵


اگر علم همراه با تزکیه نباشد موجب گمراهی بیش‌تر می‌شود

دادستان کل کشور دردیدار با دانشجویان

اگر علم همراه با تزکیه نباشد موجب گمراهی بیشتر میشود

 445936226

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز دانشجو، به نشست روز گذشته ریاست دستگاه قضا با نمایندگان تشکلهای دانشجویی اشاره کرد و گفت: آیت الله آملی لاریجانی امروز در جلسه مسؤولان عالی قضایی از برگزاری این جلسه ابراز رضایت داشتند و دانشجویان در فضایی دوستانه مطالب خود را بیان کردند و ابهامات دانشجویان پاسخ داده شد.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران نقش دانشجویان در تحقق و تداوم انقلاب را بی‌بدیل دانست و گفت: امام راحل (ره) عنایت خاصی به قشر دانشجو داشتند و تلاششان بر این بود که این قشر تاثیرگذار را در مسیر انقلاب نگه دارند و مقام معظم رهبری نیز اهتمام ویژه به این قشر عزیز دارند.

دادستان کل کشور لازمه یک دانشجوی توانمند از لحاظ علمی و عملی حرکت در مسیر انقلاب دانست و بر جایگاه تأثیرگذار این قشر تاکید کرد.

وی ادامه داد: مدیران امروز کشور زمانی در جایگاه دانشجویی قرار داشتند و این نشان می‌دهد دانشجویان امروز، مدیران فردا هستند و مسؤولیت بخشهای مختلفی را در حوزه‌های گوناگون عهده دار می‌شوند، اگر دانشجو به رسالتی که متوجه او است توجه داشته باشد قطعا خودش را برای آن روز آماده خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری به سه ضلعی که باید مورد اهتمام دانشجویان قرار گیرد اشاره کرد و علم و دانش را اولین ضلع دانست و گفت: هر پیشرفتی در کشور مرهون دانش و علم دانشجویان هر رشته ای است.

وی تاریخ جمهوری اسلامی ایران را دانشمند پرور دانست و ادامه داد: خوشبختانه پس از نشر اسلام در کشورمان گامهای زیادی برای پیشرفت و تحکیم ارکان ترقی برداشته شده است و دانشمندی چون ابن‌سینا، شیخ طوسی، فارابی و امثالهم را فقط در سرزمین ما می‌توان یافت.

دادستان کل کشور بیان داشت: دانشجو وظیفه دارد با نگاه به عدم توقف کسب علم به علم‌آموزی توجه کند و اگر دانشجو از این فرصت استفاده کرده و خودش را غنی سازد قطعا ارزش قابل قبولی برای او به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری تزکیه را به عنوان ضلع دوم ضروریات یک دانشجو عنوان کرد و افزود: اگر علم همراه با تزکیه نباشد هم حجاب است و هم موجب گمراهی بیش‌تر می‌شود.

وی با بیان این‌که علم بدون تقوا مسیر انحراف را طی می‌کند، گفت: دانشگاهی که پیامبر اکرم (ص) برای بشریت گشود دارای دو کلاس تزکیه و علم بود.

دادستان کل کشور خطاب به دانشجویان اظهار کرد: اگر تقوا و ارتباط با خدا و لذت ترک گناه را همان جوانی برای خودتان فراهم سازید قطعا لذتهای دیگر برای شما دارای لذت نخواهد بود.

بصیرت ضلع سومی بود که دادستان کل کشور در این نشست مورد اشاره قرار داد و در تببین نقش بصیرت در امتداد مسیر یک دانشجو تصریح کرد: با توجه به نقش دانشجو و تزریق اندیشه او به جامعه، توجه به بصیرت برای او از ضروریات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: اگر دانشجو با بصیرت حرکت کند قطعاً پیشرفت یک جامعه را با فکر خود فراهم می‌سازد.

وی در تفسیر بصیرت به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: وقتی از این امام بزرگوار خواسته می‌شود که شخصیت حضرت عباس (ع) را معرفی کنند ایشان بر بصیرت وی تأکید می‌کنند و شخصی را که به همه مسایل توجه دارد، تحلیل‌گر خوبی است و همه مسایل را می‌بیند بصیر می‌نامند.

دادستان کل کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در شتاب گرفتن رشد علمی کشور، یادآور شد: باید خودمان را به وضعیت کنونی دنیا برسانیم و سبقت بگیریم و تحقق این موضوع به دست دانشجویان امکان‌پذیر است.

وی به دانشجویان حاضر در جلسه توصیه کرد که افرادی مثل خود را تولید کنند و گفت: اگر با دانشجویی که خط فکری‌اش با شما فرق دارد مواجه شدید او را به حلقه اعتقادی صحیح و سلیم خودتان که برخاسته از قرآن و ولایت است جذب کنید.

ثابتی مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران در این جلسه نشست روز گذشته تشکلهای دانشجویی با ریاست قوه قضاییه را پربار وصف کرد و ضمن تشکر از پاسخهای صریح آیت‌الله آملی لاریجانی جلسه دیروز را یکی از جلسات مفید جنبش دانشجویی دانست.

‎در ادامه این نشست مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران به طرح سئوالات خود پرداختند و پاسخهای صریح و شفاف دادستان کل کشور را دریافت کردند. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *