ارائه رایگان ۲ درس اختیاری مازاد برای مقاطع کاردانی و کارشناسی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۶ دی ۱۳۹۵


ارائه رایگان ۲ درس اختیاری مازاد برای مقاطع کاردانی و کارشناسی

معاون آموزشی وزارت علوم خبرداد:

ارائه رایگان ۲ درس اختیاری مازاد برای مقاطع کاردانی و کارشناسی

 420704580

مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد گفت: طبق بخشنامه وزارت علوم دانشگاهها و مراکز آموزش عالی میتوانند در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی، مازاد بر واحدهای رسمی، حداکثر دو درس اختیاری را به صورت رایگان به دانشجویان ارائه کنند.

وی با بیان این‌که این دروس تاثیری در معدل دانشجویان ندارد، افزود: ر این اساس ارائه دروس مهارتهای زندگی دانشجویی، کارآفرینی، ارزشهای دوران دفاع مقدس، فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، شناخت محیط‌زیست، مدیریت بحران و استانداردسازی در اولویت قرار دارند. معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ سطح‌بندی مراکز آموزش عالی غیردولتی خبرداد و گفت: مؤسسات آموزش عالی غیردولتی باید در قالب آیین‌نامه ابلاغی برای ارتقای کیفیت موسسه‌های خود اقدام کنند. شریعتی نیاسر با تأکید بر ارتقای کیفیت در مراکز آموزش عالی و اهتمام وزارت علوم بر این موضوع تأکید کرد: از جمله شاخصهای مورد توجه در امر نظارت و ارزیابی، رعایت نسبت دانشجو به استاد و رعایت ضوابط و مقررات آموزشی از سوی مدیران است.

  تحصیل ۱۳ درصد دانشجویان در دانشگاههای وابسته به وزارت علوم

وی با اشاره به این‌که در کل کشور حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: ۱۳ درصد دانشجویان در دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، ۸ درصد در مراکز غیردولتی، ۳۵ درصد در مراکز آموزشی آزاد و مابقی در سایر زیرنظامها مانند دانشگاههای پیام‌نور، جامع علم- کاربردی، فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند. معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص پذیرش دانشجو از کشورهای خارجی نیز گفت: در این راستا تعامل با کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه در اولویت وزارت علوم است. شریعتی نیاسر تأکید کرد: برای حضور درخشان دانشگاههای ایران در عرصه بین‌المللی و رساندن آمار نیم درصدی فعلی به چهار درصد باید کیفیت و جاذبه‌های تحصیل در ایران را افزایش دهیم. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *