ابراز ناخشنودی هیأت ملی یمن از عملکرد نماینده سازمان ملل

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵


ابراز ناخشنودی هیأت ملی یمن از عملکرد نماینده سازمان ملل

ابراز ناخشنودی هیأت ملی یمن از عملکرد نماینده سازمان ملل

به نقل از المنار، هیأت ملی یمن در دیدار با اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور، از عملکرد وی در قبال مسائل مرتبط با مأموریتهایش در یمن ابراز ناخشنودی کرد.

این هیأت همچنین از برخورد غیرمسؤولانه سازمان ملل متحد در قبال تجاوز به یمن و نادیده گرفتن ساده‌ترین وظایف انسانی‌اش در قبال تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی بی‌طرف و عدم فراهم کردن تسهیل سفر از سوی این سازمان برای مجروحانی که باید در خارج بستری می‌شدند، انتقاد کرد. هیأت ملی یمن دراین دیدار با اشاره به محاصره کامل این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در طول یک سال و هفت ماه گذشته اعلام کرد: جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و نماینده ویژه آن در یمن، هیچ موضع مسؤولانه‌ای در قبال تجاوز و محاصره ظالمانه علیه مردم یمن اتخاذ نکرده، بلکه سکوت پیشه کرده‌اند.

861193290

این هیأت تاکید کرد: به‌جای انجام تلاش جدی برای پایان دادن به محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن، از طریق دعوت به آتش‌بسهای مکرر افکار عمومی در سطح بین‌الملل فریب داده می‌شود تا این‌گونه القا شود که این سازمان برای کاهش درد و رنج مردم یمن تلاش می‌کند. هیأت ملی یمن تاکید کرد که ملت یمن جامعه جهانی و سازمان ملل را مسؤول کامل توقف فوری تجاوز وحشیانه و رفع محاصره می‌دانند و به‌سرعت باید پروازها از سر گرفته شود تا درراه ماندگان به کشورشان بازگردند. همچنین باید پروازهای فوری به‌منظور نجات مجروحان جنایت تالار بزرگ صنعا دیگر جنایتهای عربستان تأمین شود. هیأت ملی یمن همچنین اعلام کرد که نسخه‌ای از پیشنهاد سازمان ملل درباره حل فراگیر بحران این کشور را از ولد الشیخ دریافت کرده و این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد.

برخی منابع سازمان ملل روز گذشته در گفتگو با شبکه خبری المیادین از جزئیات طرح حل فراگیر بحران یمن که امروز از سوی اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور به هیأت صنعا داده‌شده است، پرده برداشتند. به گفته این منابع، یکی از موارد این طرح انتخاب یک نماینده توافقی برای رئیس‌جمهور و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری طی یک سال بعدازاین توافق است. براین اساس علی محسن الاحمر نماینده فعلی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن باید در طول 24 ساعت بعد از امضای این توافق استعفا کند.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *