وزارت علوم دانشگاهها را ملزم به تشکیل کمیته عفاف و حجاب کرد


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵


وزارت علوم دانشگاهها را ملزم به تشکیل کمیته عفاف و حجاب کرد


وزارت علوم دانشگاهها را ملزم به تشکیل کمیته عفاف و حجاب کرد

معاون دانشجویی دانشگاه یزد از ابلاغ بخشنامه صیانت از عفاف و حجاب از سوی وزارت علوم به دانشگاهها خبر داد و گفت: بر اساس این ابلاغیه دانشگاهها باید کمیته‌هایی در این زمینه تشکیل دهند.
علی مروتی گفت: وزارت علوم طرحی با عنوان صیانت از عفاف و حجاب در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور تدوین کرده و این طرح به‌تمامی این مراکز ابلاغ‌شده است.

وی افزود: بر اساس این ابلاغیه تمامی دانشگاهها باید کمیته توسعه و صیانت از عفاف و حجاب را تشکیل دهند که اعضای این کمیته‌ها باید در هیأت رئیسه دانشگاهها نهایی و انتخاب شوند.
معاون دانشجویی دانشگاه یزد اضافه کرد: این ابلاغیه تمامی افراد مرتبط با دانشگاهها مانند دانشجویان، کارمندان و اساتید را شامل می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد بابیان اینکه در این ابلاغیه دو موضوع عفاف و حجاب در کنار یکدیگر دیده‌شده است، تأکید کرد: در این ابلاغیه تأکید شده که صرفاً به موضوع حجاب که نشانه‌های ظاهری دارد توجه نشود بلکه در کنار حجاب موضوع عفاف که یک امر درونی بشمار می‌رود نیز موردتوجه قرار گیرد.
آگاهی بخشی اولویت بخشنامه صیانت از عفاف و حجاب
مروتی اظهار داشت: در این ابلاغیه تأکید شده که پوشش دانشگاهیان از طریق مکانیزم هایی مانند آگاه‌سازی، توجیه و اعتمادسازی بهتر شود.
وی خاطرنشان کرد: این بخشنامه سعی دارد موضوع حجاب را از جنبه‌های درونی تقویت و زمینه‌ای را فراهم کند تا بدون استفاده از ابزارهای تنبیهی حجاب یک امر درونی شود.
معاون دانشجویی دانشگاه یزد عنوان کرد: با تشکیل کمیته‌های توسعه و صیانت از عفاف و حجاب در دانشگاهها باید سه محور آموزش و آگاه‌سازی، ارشاد، تذکر و برخورد با متخلفان بررسی و برای آنها برنامه‌ریزی
 صورت گیرد.
مروتی بابیان اینکه دانشگاه یزد از دانشگاههای پیشرو در تشکیل کمیته توسعه و صیانت از عفاف و حجاب است، گفت: روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی باید هر سه ماه یک‌بار گزارشی از روند فعالیت خود در این حوزه را به دبیرخانه صیانت از عفاف و حجاب در دانشگاهها که در وزارت علوم است ارائه کنند.
وی خاطرنشان کرد: اولین جلسه کمیته توسعه و صیانت از عفاف و حجاب در دانشگاه یزد تشکیل‌شده و در جلسه آینده هیأت رئیسه این دانشگاه اعضای این کمیته نهایی خواهند شد.
منبع: مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *