نام‌نویسی ۶۶۲ هزار زائر اربعین حسینی در سامانه سماح

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۵


نام‌نویسی ۶۶۲ هزار زائر اربعین حسینی در سامانه سماح

معاون سازمان حج اعلام کرد؛

نامنویسی ۶۶۲ هزار زائر اربعین حسینی در سامانه سماح

  ۱۸۰ هزار ویزا صادر شد

 790151941

حمید محمدی افزود: هماکنون مابقی ویزاهای ثبتنام کنندگان که مراحل قانونی را بهدرستی انجام دادهاند در حال صدور بوده و بهزودی ارائه خواهد شد.

وی با تأکید به فرصت باقی‌مانده زمان ثبت‌نام که 24 آبان ماه جاری اعلام‌شده، اظهار داشت: از زائران اربعین حسینی می‌خواهم به لحاظ جلوگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی، کارهای خود را به‌روزهای آخر موکول نکنند.

محمدی با تأکید بر اینکه طبق اعلام ستاد اربعین، شرکت در مراسم امسال و دریافت ویزا فقط از طریق سامانه سماح امکان‌پذیر است، افزود: وزارت خارجه نیز تأکید کرده خروج زائران از ایران بدون داشتن ویزای عراق به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست.

به گفته وی، با توجه به هماهنگیهای لازم علاوه ‌بر سفارتخانه و کنسولگریهای عراق در ایران، 16 دفتر دیگر در سراسر کشور ایجادشده تا ویزای عراق را صادر کند.

معاون سازمان حج و زیارت همچنین با تأکید بر هوشیاری مردم از متقاضیان سفر به عتبات خواست تنها از طریق سامانه سماح که مورد تأیید سازمان حج و مراجع قانونی است اقدام به نام‌نویسی کنند تا دچار مشکل و باندهای جعلی صدور روادید نشوند.

محمدی با تأکید بر عدم خروج بدون گذرنامه و ویزا، از زائران اربعین حسینی خواست با احترام به قوانین و برای جلوگیری از هرگونه مشکل از مسیر قانونی اقدام به سفر کنند.

بر اساس اطلاعات و آمار موجود، سال گذشته در حدود 2 میلیون نفر از هم‌وطنان عاشق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در آیین اربعین حضور داشتند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *