نحوه شکایت از دفاتر شرکتهای مسافربری هوایی

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵


نحوه شکایت از دفاتر شرکتهای مسافربری هوایی

نحوه شکایت از دفاتر شرکتهای مسافربری هوایی

سامانه پیشنهادها، انتقادات و شکایات سازمان هواپیمایی کشور در سایت سازمان هواپیمایی کشور به آدرس http://www.cao.ir قرار دارد که این سامانه بهمنظور ارائه انتقادات، پیشنهادها و شکایات مردمی راهاندازی شده است تا ضمن تکریم از اربابرجوع، به شکایات مردمی در امور صنعت هوایی در چهارچوب قوانین و مقررات جاری رسیدگی و از حضور فیزیکی افراد به سازمان جلوگیری به عمل آید.

شهروندان گرامی، لطفاً قبل از ارائه شکایت خود، موارد ذیل را دقیقاً مطالعه نموده و بر آن اساس از خدمات سامانه بهره‌مند شوید: کلیه شکایتهای مربوط به نحوه ارائه خدمات شرکتهای هواپیمایی (تأخیرات، خسارت‌بار، بلیت و …) لازم است در ابتدا به شرکت هواپیمایی مزبور منعکس گردد. در صورت عدم پاسخ‌گویی لازم مراتب از طریق این سامانه به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش شود.

کلیه شکایتهای مربوط به نحوه عملکرد دفاتر خدمات مسافرتهای هوایی در صورتی قابل‌رسیدگی می‌باشند که دفاتر مزبور دارای مجوز فعالیت از این سازمان باشند. (فهرست دفاتر دارای مجوز معتبر در سامانه این سازمان قابل دسترس می‌باشد.)

اشیاء و لوازم قیمتی (وجه نقد، طلا و جواهر، اسناد و …) نباید به همراه بار عادی تحویل شرکت هواپیمایی گردد، در غیر این صورت مسؤولیت به عهده مسافر خواهد بود.

کلیه شکایتهای مربوط به خسارات وارده به جامدان و بار همراه، می‌بایستی پس از تحویل و قبل از خروج از ترمینال، به شرکت هواپیمایی ذی‌ربط منعکس و گزارش در فرم مخصوص ثبت گردد. در صورت عدم اقدام به نحو مندرج امکان رسیدگی به شکایات میسر نمی‌باشد. به‌منظور رسیدگی به موارد شکایات از طریق سامانه این سازمان، ضروری است مستندات و مدارک لازم به‌ضمیمه فرم شکایت باشد.

جهت رسیدگی به شکایت، تکمیل مشخصات فردی، آدرس، شماره تلفن (ثابت و همراه) شاکی الزامی می‌باشد. پس از ثبت شکایت، اخذ و نگهداری کد ره‌گیری از سامانه جهت پیگیری شکایت الزامی می‌باشد.

شکایت مربوط به تورهای مسافرتی و ویزا می‌بایستی از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مربوطه پیگیری شود. منبع: سازمان هواپیمایی کشور


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *