دستور وزیر کشور به کارکنان دستگاه‌های دولتی درباره حجاب


دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵


دستور وزیر کشور به کارکنان دستگاه‌های دولتی درباره حجاب


دستور وزیر کشور به کارکنان دستگاه‌های دولتی درباره حجاب

وزیر کشور با تأکید بر اینکه مسئله حجاب باید در دستگاههای دولتی رعایت شود، گفت: کسانی که حاضر شده‌اند کارمند دولت شوند باید ارزشهای دینی و اخلاقی را رعایت کنند و اصل بر دقت در ضوابط و مقررات است.
عبدالرضا رحمانی فضلی دیروز در هشتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور، موضوع حجاب را جدی دانست و اظهار کرد: در بحث حجاب باید دقت صورت گیرد و به گونه‌ای عمل شود که جزء اعتقادات و باورهایی که عمل به آنها به عنوان یک تعهد اخلاقی تلقی می‌شود، جدی گرفته شود.

وزیر کشور تصریح کرد: بخشی از مسئله حجاب به مجموع مقررات، دستورالعمل‌ها، قوانین و وظایف حاکمیتی ما باز می‌گردد و موضوع حجاب کم‌اعتقادی و هم قانونی است و شرایط آن باید باید مورد توجه قرار گیرد.
رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه حجاب باید در دستگاههای دولتی و زیرمجموعه‌های آن رعایت شود، عنوان کرد: هیچ شکی نیست کارمندان دولت ویژگیهایی را پذیرفته‌اند و یکی از تأکیدات در این خصوص رعایت ارزشهای دینی و اخلاقی است و کارمند دولت باید به این مهم توجه کند.
وی اضافه کرد: کارهای دینی و فرهنگی نیز باید در دستگاه‌های دولتی مختلف انجام شود اما اصل بر رعایت ضوابط و مقررات است و همه باید آن را مدنظر قرار دهند.
وزیر کشور تأکید کرد: مراکزی که خصوصی تلقی می‌شوند و تحت حاکمیت دولت هستند هم باید قوانین و ضوابط ذکر شده در خصوص مسائل مختلف از جمله حجاب را رعایت کنند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه نسبت به برخی مسائل منفعل شده‌ایم و عکس‌العمل نشان نمی‌دهیم، گفت: به خاطر همین منفعل شدن وضع بدتر می‌شود؛ در همه کشورها آنچه به عنوان اصول و قوانین است به صورت محکم گرفته می‌شود و وقتی تصمیم‌گیری می‌شود که امری به عنوان رفتار عمومی تبدیل شود برای آن تشویق و جریمه می‌گذارند و درباره نحوه اعمال آن دقت انجام می‌گیرد.
وی اظهار کرد: اینکه که نحوه اعمال و اعمال رفتاری چطور باشد، جزو مواردی است که باید دقت شود؛ در اعمال مسائل اخلاقی، دینی و حدود‌ها باید رعایت صورت گیرد و هیچ کس معتقد نیست که با خشونت و سختی مسائل حل شود و باید در این موضوع اهتمام ایجاد شود.
فروشگاههای پوشاک باید قوانین و ضوابط کشور را رعایت کنند
وزیر کشور درباره عملکرد برخی فروشگاههای لباس در سطح کشور اظهار کرد: برخی فروشگاه‌ها در عرضه پوشاک، به نمایش مانکن می‌پردازند که ما توصیه نمی‌کنیم که فروشگاه ساخته نشود چرا که کسی با ساختن فروشگاه یا فروش پوشاک مخالف نیست بلکه تأکید داریم در تمام فروشگاهها قوانین و ضوابط کشور رعایت شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد:
ما می‌توانیم به جای برخورد با مغازه‌داران با اتحادیه‌ها و مسئولان پوشاک برخورد کنیم و از آنها بپرسیم که چرا ضوابط رعایت نمی‌شود.
وی با اشاره به موضوع نظارت و بازرسی بر مسئله پوشاک در کشور گفت: نظارت و بازرسی‌ها نباید سوری باشد بلکه باید مبتنی بر واقعیت انجام گیرد و البته حب و بغض نیز نباید در کار وجود داشته باشد؛ کارهای فرهنگی نیز در حوزه پوشاک بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
وزیر کشور با یادآوری برخی برنامه‌های شورای اجتماعی در خصوص پوشاک گفت: دو سال گذشته تصویب شد که واحدهای تولیدکننده پوشاک اسلامی، یارانه دریافت کنند و این موضوع مهم مدنظر رئیس‌جمهور قرار گرفت و توسط شورای اجتماعی ابلاغ شد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شد تا به تولیدی‌های تولید‌کننده پوشاک اسلامی کمک لازم ارائه شود و مغازه‌ها نیز موظف به ارائه این نوع پوشاک باید انگیزه لازم را برای آنان ایجاد شود و این کار مهم مورد دقت قرار گیرد.
منبع: روزنامه خراسان

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *