حمایت سازمان مدیریت از بهبود خدمات رفاهی دانشجویان

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۶ دی ۱۳۹۵


حمایت سازمان مدیریت از بهبود خدمات رفاهی دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خبر داد:

حمایت سازمان مدیریت از بهبود خدمات رفاهی دانشجویان

رفاه دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در مذاکرات متعدد با مسؤولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تلاش شد تا آنان را برای همراهی در مسیر خودکفایی صندوق متقاعد کنیم لذا موافقت اولیه برای حمایت از بهبود خدمات رفاهی دانشجویان از طریق خودکفایی صندوق اخذشده است.

ذوالفقار یزدان مهر در ششمین نشست معاونین، مدیران و روسای ادارات حوزه معاونت دانشجویی دانشگاههای منطقه 8 کشور که به میزبانی دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد، بابیان این مطلب افزود: در سند راهبردی کاربردی که مهم‌ترین سند صندوق رفاه دانشجویان است و تمام برنامه‌های صندوق باید حول این حور صورت بگیرد، دو هدف را برای خود مشخص کرده‌ایم که یکی پرداخت تسهیلات هدفمند و مؤثر و دیگری این‌که صندوق رسالتی دارد که با توجه به محدودیت منابع مالی دولتی باید به سمت خودکفایی حرکت کند که مدیریت بر اموال راکد دانشگاهها، مشارکت با شرکتهای دانش‌بنیان، مدیریت پروژه‌هایی که در دانشگاه وجود دارد ازجمله اقدامات است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: با آن‌که برخی اعتبارات نظیر یارانه تغذیه متمرکز نیست اما در تلاش هستیم اعتبارات تغذیه و تعمیر و تجهیز خوابگاه در سال 95 به‌صورت متمرکز در بودجه صندوق پیش‌بینی شود.

یزدان مهر خاطرنشان کرد: با تلاشهای بسیار سعی کردیم وام شهریه را از حالت طرح تملک خارج کنیم تا از سال آینده در قالب اعتبارات عمومی تخصیص یابد و در سال جاری نیز با حمایت وزیر علوم و مساعدت رئیس‌جمهور توانستیم 40 درصد اعتبارات وام شهریه سال 94 را جذب کنیم.

وی یادآور شد: از یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز در بخش تغذیه، دولت صرفاً 440 میلیارد تومان آن را تأمین می‌کند و به همین دلیل دانشگاهها دچار مشکلات جدی مالی هستند به دنبال این موضوع مدلی را به سازمان مدیریت پیشنهاد دادیم تا دولت ضمن تداوم همین میزان کمک یارانه، مابقی نیاز دانشگاهها را در قالب تسهیلات در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار دهد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: در مذاکرات متعدد با مسؤولان سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور، تلاش شد تا آنان را برای همراهی در مسیر خودکفایی صندوق متقاعد کنیم لذا موافقت اولیه برای حمایت از بهبود خدمات رفاهی دانشجویان از طریق خودکفایی صندوق اخذشده است.

یزدان مهر به افزایش اعتبار وام ویژه دکتری نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه 25 میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته و به دنبال آن هستیم تا با کمک دولت این رقم را برای افزایش پوشش بهره‌مندان به 300 میلیارد تومان در سال آینده برسانیم.

وی گفت: باوجود محدودیتهای در اعتبارات دولتی تلاش کردیم از ظرفیت نهادهای عمومی غیردولتی بهره‌برداری کنیم و با عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری تسهیلات قابل‌توجهی را جذب و در اختیار دانشجویان دانشگاهها قرار دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به این‌که 300 خوابگاه دانشجویی در کشور کم داریم، افزود: از طریق پرداخت کمک رهن به دانشجویان برای برطرف کردن مشکلات خوابگاهی تلاش کرده‌ایم.

وی یادآور شد: بنیاد 15 خرداد 26 خوابگاه 3 هزار متری دخترانه در مناطق کمتر برخوردار که شامل حال سیستان و بلوچستان هم می‌شود، در حال احداث دارد. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *