بازار نفت در ٢٠١٧ به توازن می‌رسد


دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۲ تیر ۱۳۹۵


بازار نفت در ٢٠١٧ به توازن می‌رسد


بازار نفت در ٢٠١٧ به توازن می‌رسد

وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد عرضه و تقاضای نفت خام در بازارهای جهانی در سال آینده میلادی به توازن
 می‌رسد.
به‌گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، اعلام کرد عرضه و تقاضای نفت خام در سال ٢٠١٧ میلادی به توازن می‌رسد، اما تا دوسال آینده بازار همچنان از عرضه کافی نفت برخوردار خواهد بود. مونیز همچنین در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در حاشیه نشست انرژی کشورهای عضو گروه جی-٢٠ و پس از دیدار با خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد که دو طرف درباره این مسأله هم عقیده بوده‌اند که با وجود چند اختلال در تولید، عرضه نفت در بازار همچنان 
از تقاضای آن بیشتر است.
وی گفت: اگر غافل‌گیری بزرگی روی ندهد، همچنان با وضعیت فزونی عرضه نسبت به تقاضا روبه‌رو هستیم اما با رشد تدریجی تقاضای جهانی، این شکاف کوچکتر می‌شود.
وزیر انرژی آمریکا افزود: فالح اعلام کرده که توازن عرضه و تقاضای نفت در سال جاری میلادی محقق خواهد شد؛ این سخن معقول است اما این امکان هم هست که این توازن در سال آینده میلادی به‌دست آید.
مونیز همچنین اعلام کرد با رسیدن قیمت نفت به بازه ۵٠ تا ۶٠ دلار، دکلهای حفاری بیشتری در آمریکا به کار گرفته و چاههایی بیشتری تکمیل می‌شوند.
به‌گفته مونیز، الفالح در زمینه سیاستهای نفتی اعلام کرده که عربستان در پی این است که در بلند مدت، قیمت‌گذاری نفت از بازار پیروی کند نه از سهمیه‌بندی.
وی همچنین اعلام کرد که در نشست اخیر جی-٢٠، آمریکا پیشنهاد کرد که یارانه‌های انرژی، در میانه دهه آینده میلادی و یا در سال ٢٠٣٠ میلادی برچیده شوند، اما کشورهای این گروه درباره این پیشنهاد به توافق نرسیدند.
وزیر انرژی آمریکا همچنین با اشاره به رشد صادرات ال ان جی استرالیا و آمریکا، اعلام کرد که وابستگی قیمتگذاری ال ان جی به قیمت نفت جایگاه خود را از دست می‌دهد و این به این معناست که بازار این سوخت، رقابتی‌تر خواهد شد. منبع:‌خبرگزاری شانا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *