یکصدمین نشست خبری سخنگوی 
قوه قضاییه

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵


یکصدمین نشست خبری سخنگوی 
قوه قضاییه

در روز خبرنگار برگزار شد

یکصدمین نشست خبری سخنگوی 
قوه قضاییه

دیروز 17 مرداد که به‌روز خبرنگار شهرت یافته صدمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه برگزار شد.
سید محمود رضویان رئیس دفتر و مشاور سخنگوی قوه قضاییه گفت: در ابتدای نیمه دوم سال 89 جلسات سخنگوی قوه قضاییه در دوران آیت‌الله آملی لاریجانی آغاز شد.
وی تصریح کرد: در این مدت که غریب به 6 سال می‌گذرد، 99 نشست تاکنون با حضور خبرنگاران برگزارشده است.
وی افزود: بر اساس بنایی که از قبل گذاشته‌شده بود هر دو هفته نشست سخنگوی قوه قضاییه برگزار شد البته در پاره‌ای از موارد فاصله بین دو نشست به 3 هفته هم رسید.
رضویان خاطرنشان کرد: در این مدت خبرنگاران 2 هزار و 373 سؤال از سخنگوی قوه قضاییه پرسیده‌اند که بیش از 93 درصد سؤالات پاسخ‌داده‌شده است.
وی گفت: تاکنون کلاً 152 سؤال از سوی خبرنگاران پرسیده شده که یا به دلیل معذوریت قانونی و یا به دلیل اینکه نیازمند بررسی موضوع بوده به سؤالات پاسخ داده نشده است.

رضویان تصریح کرد: از تعداد 2 هزار و 373 سؤال، 636 مورد درزمینه اقتصادی، 458 مورد پیرامون مسائل سیاسی بوده است.
البته این در حالی است که 179 مورد از سؤالات در حوزه اتباع خارجی و حقوق بشر، 477 مورد در خصوص جرایم اجتماعی نظیر زورگیری و تجاوز و 623 مورد پیرامون مسائل حقوقی و قضایی بوده است.
رئیس دفتر سخنگوی قوه قضاییه گفت: برای آنکه سخنگوی دستگاه قضا بتواند پاسخگوی سؤالات خبرنگاران باشد تاکنون بیش از 10 هزار سؤال احتمالی طرح‌شده و پاسخش استخراج‌شده تا مبادا سؤالی پرسیده شود و جوابش مشخص نباشد.
رضویان گفت: این در حالی است که برای تهیه این 10 هزار سؤال بیش از 30 هزار گزارش مکتوب از مسئولان ذی‌ربط اخذشده است.
وی تصریح کرد: کمترین مدت برگزاری جلسه 75 دقیقه بوده و بیشترین آن 2.5 ساعت به طول انجامیده که البته متوسط آن 90 دقیقه بوده است.
مشاور سخنگوی قوه قضاییه گفت: تاکنون رسانه‌ها و خبرنگاران همکاری خوبی با دستگاه قضا و دفتر سخنگوی قوه قضاییه داشتند و کمتر از 20 مورد تذکر به رسانه‌ها در این مدت داده‌شده است البته یک مورد هم منجر به شکایت از یکی از رسانه‌ها شده است. منبع: فارس

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *