گزیده مطبوعات

دسته: گزیده مقالات
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۵


گزیده مطبوعات

گزیده مطبوعات
این روزنامه در مطلبی باعنوان «رونمایی کیهان از جدیدترین فیشهای حقوقی» نوشت: در حالی که برخی مدیران از فیشهای حقوقی نجومی برخوردارند، تحقیقات کیهان حاکی است دهها هزار تن از مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی نه تنها دریافتی 900 هزار تومانی ندارند بلکه مبلغ دریافتی آنها کمی بیشتر از نصف آن چیزی است که به عنوان کف دریافتی اعلام شده است؛
یعنی رقمی به مراتب پایین تر از 700 هزار تومان.

 یک روزنامه اصلاح‌طلب جابه‌جایی مجید انصاری را به معنای تنزل درجه وی به خاطرانتقادهای چندوقت پیش دانست.آفتاب یزد با اشاره به تغییرات اخیردربرخی معاونتهای ریاست جمهوری نوشت:
برخی مخالفان حضور انصاری در پارلمان، او را متهم به کم‌کاری کرده و بر این باور بوده‌اند که انصاری به دلیل نزدیکی به خانواده امام (ره) در این سمت منصوب شده و خود روحانی نیز از عملکرد انصاری ناراضی بوده است .

 این روزنامه در گزارشی با عنوان «شاه کلید رونق در بایگانی» آورد:
بازار بدهی در کشورمان سهمی کمتر از 6 درصد از بازار سرمایه دارد؛ در حالی که بررسیها نشان می دهد متوسط این نسبت در 15 کشور مورد مطالعه حدود 60 درصد است.
بنابراین رسمی شدن فعالیت بازار بدهی در کشورمان از پاییز سال گذشته حالت نمادین داشته و در زمینه توسعه این بازار، فعالیتی جدی انجام نشده است.

 امیرخجسته رئیس کمیته تحقیق وتفحص از بنیاد شهید در مجلس نهم، با اشاره به اینکه در سیستمهای اقتصادی بنیاد شهید میلیاردها تومان بیت المال از جامعه ایثارگری حیف ومیل می شود، گفت: با توجه به موارد گفته شده به دفتر مقام معظم رهبری، پیشنهاد شده است هرچه سریع تر سیستمهای اقتصادی از بنیاد شهید جدا شده و این سرمایه‌ها به فروش برسد تا بتوان به داد ایثارگران و رفع مشکلاتی بهداشت و درمانی آنها رسید.
این روزنامه در مطلبی با عنوان « «تقریبا هیچ» 6 ماهه شد! » نوشت: وقتی بامداد 28 فروردین 1395 سیف اعلام کرد از برجام تقریبا هیچ چیز عایدی بانکهای ایرانی نشده هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد همین روند در 3 ماه بعد نیز ادامه داشته باشد.
این روزنامه در این گزارش با عنوان «اصرار وزارت نفت بر حذف شفافیت سوختی» نوشت: افزایش مصرف سوخت در اواسط دهه 80 باعث شد که زنگ خطر برای کشور به صدا درآید و بحرانی خاموش در حال شکل گرفتن باشد. پیش‌بینی می‌شد با مصرف آن روزهای کشور میزان مصرف به 85 میلیون لیتر افزایش یابد که بیش از دو برابر از میزان تولید پالایشگاههای کشور بود. دولت اصلاحات علاقه خاصی به ساخت پالایشگاه نداشت و همه تمرکز خود را بر واردات بنزین گذاشته بود لذا مقرر شد با تسری طرح کنترل مصرف سوخت از زاهدان به همه کشور سدی در برابر مصرف بی‌رویه ایجاد شود»

 پرویز افشاری سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر از انجام هماهنگیهای لازم برای تشکیل فراکسیون مبارزه با مواد مخدر در مجلس خبر داد و گفت:
آمار معتادان کشور غیرواقعی است.

- این روزنامه در مطلبی با عنوان «پسرانی که تابع پدران نیستند»، نوشت: فرزندانی که مانند پدران نیستند یا حداقل مانند آنها فکر نکرده و تصمیم نمی‌گیرند!
این فرزندان همان دختران و پسران سیاستمداران اصول‌گرا هستند که مسیر متفاوتی را برگزیدند. نکته جالب‌تر اینکه گاهی فرزندان پدران اصولگرا به سمت گرایش اصلاح طلبانه می روند و آن را به عنوان مسیر عرصه سیاست ورزی خود در آینده انتخاب می کنند.
– سیدمصطفی تاجزاده گفت: روحانی آمریکا را در عرصه بین‌المللی منزوی کرده است.
وی گفت: باید از شعار عبور از روحانی پرهیز کنیم .

 این روزنامه در مطلبی باعنوان «بیکاری 400 هزار مهندس نتیجه رکود در بازار مسکن» نوشت:
علی طیب نیا وزیر اقتصاد می گوید 5 میلیون ایرانی در انتظار ورود به بازار کار هستند و اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی هم از کمبود کار برای 400 هزار مهندس به علت رکود سنگین در بازار مسکن خبر داده است.
این درحالی است که گزارش اخیر مرکز آمار ایران از نرخ بیکاری 11درصدی در سال گذشته حکایت داشت و از بیکار بودن دست کم 2.7میلیون نفر پرده برداشته بود.
حمید جلایی پور استاد دانشگاه در گفت وگو بااین روزنامه تاکید با اشاره به کودتای ترکیه تاکید کرد : هیچ اصلاح‌طلبی حامی کودتا نیست.

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *