گزیده مطبوعات

دسته: گزیده مطبوعات
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۵


گزیده مطبوعات

گزیده مطبوعات

ایران

این روزنامه در گفت‌وگو با اکبر ترکان با عنوان «<یک‌به‌یک> تاکتیک مخالفان روحانی» به پشت پرده تاکتیک مخالفان دولت در قضیه فیشهای حقوقی پرداخت و به نقل از وی نوشت: می‌خواهند فسادهای میلیارد دلاری و با «قصد مجرمانه» در دولت گذشته را با «خطای مدیریتی» حقوقهای نامتعارف، «یک‌به‌یک» و مساوی جلوه دهند.
جوان

این روزنامه در گزارشی باعنوان «کمدی مبارزه با قاچاق کالا!» به موضوع دیگری از فساد اقتصادی پرداخت و نوشت: «طرح برخورد با کالاهای قاچاق در کوچه مروی در حالی آغاز شد، مسئولان ذی‌ربط هنوز به جمع‌بندی نهایی برای اجرای طرح نرسیده بودند و همچنان مشغول رایزنی برای چگونگی آغاز طرح بودند!
همچنین مطابق قaوانین فقط متخصصان رادیولوژی می‌توانند در ازای انجام سونوگرافی پول بگیرند و متخصصان زنان و زایمان نباید در صورت انجام سونوگرافی پول بگیرند.
شرق
محمد هاشمی، رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره فیشهای حقوقی گفت: مسئله دریافتیهای غیرمتعارف فقط مربوط به دولت نیست بلکه در تمام نهادها و دستگاهها دیده می‌شود …بخشی از این دریافتیهای غیرمتعارف مبتنی بر یک‌سری از قوانین داخلی مؤسسات، ادارات و نهادهاست بنابراین مبنای قانونی دارد. دریافتیهای شهردار تهران تا جایی که من شنیدم درصدی از درآمدهای شهرداری است که به‌عنوان سهم شهردار به وی پرداخت می‌شود. نمونه دیگر اماکن متبرکه مانند آستان قدس رضوی است که درصدی از درآمد موقوفات به متولی داده می‌شود. اینکه متولی دریافتیها را می‌گیرد یا اینکه مانند مرحوم طبسی صرف هزینه‌های خیریه می‌کند برای ما مشخص نیست.
اعتماد

این روزنامه در گزارشی با تیتر «موج دوم استعفا» با اشاره به اینکه صفدرحسینی، رئیس صندوق توسعه ملی و اعضای هیأت مدیره این نهاد، دسته‌جمعی استعفا دادند از «طهماسب مظاهری»، «داوود دانش‌جعفری» و مسعود نیلی مشاور اقتصادی روحانی به‌عنوان گزینه‌های جانشینان وی نام برد.
وقایع اتفاقیه
علی مطهری در گفتگویی با این روزنامه با بیان اینکه حقوقهای نامتعارف گسترده نبود گفت: نهادهای نظارتی در برخورد با بی‌انضباطیهای مالی دچار رودربایستی بوده‌اند.

آرمان

این روزنامه در مطلبی با عنوان «صفدر حسینی ‌رفت»، با اشاره به اینکه امروز باید از «هرروز، یک بحران» برای دولتی حرف زد که جز به مصلحت ملک و رفاه ملت نمی‌اندیشد! نوشت: دلواپسان با نشر اکاذیب و افشای قانون‌گریزیهای مدیرانی که اگرچه تخلفشان محرز است، بار آن را به دوش دولت انداختند تا یازدهمین دولت ایران را در افکار عمومی بی‌اعتبار کنند.
کیهان
این روزنامه با اشاره به ضیافتی که سوی دفتر رئیس‌جمهوری سابق برای هنرمندان برگزارشده، نوشت: به نظر می‌آید که دوران این‌گونه نمایشها و شوهای انتخاباتی، دیری است سپری شده است و ملت ایران همواره نشان داده که هوشیارتر از این به اصطلاح سیاستمداران بوده و سالهاست دست این‌گونه بازیهای تاریخ گذشته را خوانده است.
رسالت
حسین کچوئیان جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تهران با تأکید بر وجود حقوقهای چند صدمیلیونی در نظام اسلامی را ناشی از دور شدن مسئولان از ارزشهای انقلابی دانست و گفت: حقوقهای نجومی غارت بیت‌المال است.
وطن امروز
این روزنامه در مطلبی با عنوان «سرک خارجیها به‌حساب ایرانیها!» نوشت: خطر نفوذ اطلاعاتی یکی از اصلی‌ترین نگرانیهایی است که کارشناسان درباره این توافق بانک مرکزی با این نهاد بین‌المللی مطرح کرده‌اند. احمد توکلی درباره تفاهم دولت با کارگروه اقدام مالی نگرانیهای می‌گوید با این توافق دسترسی این نهاد به گردشهای خصوصی در ایران نیز فراهم می‌شود.
آفتاب یزد
این روزنامه در مطلبی با عنوان «تغییر امیرعبداللهیان ربطی به من ندارد» با سیدحسین موسویان گفت‌وگو کرد و به نقل از وی نوشت: می‌خواستند این تغییر را به دخالت خارجی و لابد من ربط دهند. وی معتقد است: نه کلینتون و نه ترامپ برجام را نقض نمی‌کنند، اما به اسرائیل و عربستان نزدیک می‌شوند. موسویان گفت: برجام عاری از ضعف نیست و محدودیتهای 15 ساله برای ایران دارد. وی گفت: بانکهای بزرگ به خاطر نگرانی از مجازاتهای آمریکا، هنوز نقل و انتقالات بانکی را شروع نکرده‌اند.
ابتکار
این روزنامه به حضور زنان در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی اشاره کرد و نوشت: فدراسیون جهانی والیبال FIVB حضور تعدادی از زنان در بازی ایران و صربستان را اولین قدم مهم برای برداشتن ممنوعیت حضور زنان در استادیومهای ایران دانست.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *