کرملین ادعای جمع‌آوری اطلاعات شرم‌آور علیه ترامپ را ساختگی خواند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳ بهمن ۱۳۹۵


کرملین ادعای جمع‌آوری اطلاعات شرم‌آور علیه ترامپ را ساختگی خواند

کرملین ادعای جمع‌آوری اطلاعات شرم‌آور علیه ترامپ را ساختگی خواند

 

291403114

بعد از این‌که مقامهای اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند روسها اطلاعات شخصی شرم‌آوری درباره دونالد ترامپ دارند، کرملین اسناد مربوط به این ادعاها را ساختگی و در راستای تلاش به‌منظور آسیب زدن به روابط آمریکا با روسیه دانست.

به نقل از دیلی تلگراف، برخی رسانه‌ها از جمله سی ان ان گزارش دادند که یک جاسوس سابق انگلیسی به مقامات اطلاعاتی آمریکا گفته مأموران روسی یکسری اطلاعات شخصی تخریب‌کننده را درباره رئیس‌جمهور آمریکا جمع‌آوری کرده‌اند. گفته‌شده که این ادعاها در قالب یک ضمیمه به گزارش فوق محرمانه‌ای که چند روز پیش در اختیار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و باراک اوباما، رئیس‌جمهور در حال کناره‌گیری قرار گرفت، ارائه شد؛ اما اف بی آی در حال حاضر مشغول تحقیق درباره صحت ادعاهای مطرح‌شده درباره روسهاست. کرملین گفت: این ادعاها ساختگی و برای آسیب به روابط آمریکا با روسیه هستند. روسیه هم‌چنین در یک بیانیه ۸۰۰ کلمه‌ای که در وب‌سایت سفارتش در لندن انتشار یافت، گفت که انگلیس دست به یک “تعقیب و گریز رسمی” علیه دولت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه زده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین ادعاهای “دروغین” مسؤولان سازمان اطلاعات آمریکا که هدف از آن ضربه زدن به روابط با واشنگتن است، محکوم کرد.

وی در اظهاراتی به خبرنگاران گفت: کرملین اطلاعاتی شرم‌آور پیرامون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا ندارد. وی از اصطلاحی استفاده کرد که به دوره شوروی سابق برمی‌گردد و منظور از آن اطلاعات شرم‌آوری بود که از افرادی جمع‌آوری می‌شد تا با هدف باج‌خواهی از آنها استفاده شود. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *