کد شناسه و ره‌گیری جایگزین شبنم می‌شود

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۵


کد شناسه و ره‌گیری جایگزین شبنم می‌شود

کد شناسه و رهگیری جایگزین شبنم میشود

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، سید عبدالمجید اجتهادی افزود: طرح شبنم طرح خوبی بود و اگر به‌درستی اجرا و اشکالات آن رفع می‌شد، می‌توانست در مبارزه با قاچاق کالا مفید باشد.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: متأسفانه به علت نبود کار کارشناسی درست و دقیقی روی طرح شبنم، قاچاقچیان، زود توانستند برچسب تقلبی آن را تهیه و روی کالاهای قاچاق نصب کنند.

شروع و اجرایی کردن بحث ماده 13 قانون مبارزه با کالای قاچاق (کد شناسه و کد ره‌گیری) که جایگزین طرح شبنم است با تأخیر بوده والان درواقع تنها آیین‌نامه‌ای که به تصویب نرسیده است همین آیین‌نامه ماده 13 مبارزه با قاچاق کالاست.

وی در ادامه بیان کرد: من در دولت قبل هم مکرراً گفتم که طرح برچسب شبنم در زمان حاضر «حلال کننده یا محل» جنسهای قاچاق در کشور شده است و جنس قاچاق در تهران به‌راحتی با نصب یک برچسب تقلبی به شهروندان به‌عنوان کالای قانونی واصلی فروخته می‌شود.

اجتهادی با اشاره به این‌که طرح شبنم در ابتدا به‌صورت آزمایشی انجام شد، گفت: دراین طرح کار فنی باید روی آن صورت می‌گرفت که اشکالات و روزنه‌های نقایص آن برطرف می‌شد اما نظارت دقیق و کار کارشناسی خوبی صورت نگرفت ازاین‌رو وزارت صنعت بعد از ناموفق بودن طرح شبنم، آن را لغو کرد.

وی خاطرنشان کرد: شروع و اجرایی کردن بحث ماده 13 قانون مبارزه با کالای قاچاق (کد شناسه و کد ره‌گیری) که جایگزین طرح شبنم است با تأخیر بوده والان درواقع تنها آیین‌نامه‌ای که به تصویب نرسیده است همین آیین‌نامه ماده 13 مبارزه با قاچاق کالاست.

اجتهادی طرح جدید کد ره‌گیری و شناسه را در مرحله کار کارشناسی و پایلوت (آزمایشی) بیان کرد و افزود: وزارت صنعت دراین طرح باید آیین‌نامه جدید را به دست دولت برساند و همچنین با تصویب و ابلاغ آن از سوی دولت، این طرح جایگزین طرح برچسب شبنم شود.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی ابراز امیدواری کرد که طرح کد شناسه و کد ره‌گیری تا شهریور امسال از سوی دولت تصویب شود تا این طرح به سطح اجرایی شدن در سراسر کشور تا آخر سال 95 برسد.

منبع: تبیان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *