کارخانه‌های داعش سلاحهایی با استانداردهای نظامی ساخته‌اند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۰ دی ۱۳۹۵


کارخانه‌های داعش سلاحهایی با استانداردهای نظامی ساخته‌اند

کارخانههای داعش سلاحهایی با استانداردهای نظامی ساختهاند

7777777

یک سازمان مستقل نظارت بر تولید و کاربرد تسلیحات در جهان، اطلاعات تاکنون ناشناختهای را منتشر کرده که حقایق جدیدی را از توان نظامی «دولت [ضد] اسلامی» (داعش) برملا میکند.

به گزارش سازمان (تحقیقات تسلیحات جنگی «Conflict Armament Research» سی‌ای‌آر) مستقر در بریتانیا، گروه تروریستی «دولت [ضد] اسلامی» (داعش سابق) سلاحها و مهماتی با استانداردهای بین‌المللی نظامی و در ابعاد وسیع تولید می‌کرده است.

جیمز بیون (سی‌ای‌آر) به دویچه وله می‌گوید: «دولت [ضد] اسلامی» در شرایطی بوده که زمانی طولانی در بازار جنوب ترکیه مواد اولیه و شیمیایی موردنیاز خود را تأمین کند». موادی چون شکر، پتاسیم نیترات (شوره)، سوربیتول (گلوسیتول) و آلومینیوم.

کارشناسان سازمان «سی‌ای‌آر» در چارچوب عملیات موصل ارتش عراق را همراهی کرده‌اند. آنان در جریان این عملیات و آزادسازی بخشهایی از موصل 6 کارخانه «دولت [ضد] اسلامی» را موردمطالعه قرار داده‌اند.

گزارش «سی‌ای‌آر» نشان می‌دهد که «دولت [ضد] اسلامی» تنها یک گروه بی‌رحم جهادی فاقد سازمان محکم اداری نیست، بلکه دستگاه اداری و بوروکراتیک این «خلافت» نیز به حرفه‌ای‌ترین شکلی عمل می‌کند.

کارشناسان «سی‌ای‌آر» طی 6 روز تحقیق، حدود 5 هزار موشک و خمپاره متعلق به جهادگرایان را در موصل یافته‌اند. خمپاره‌های ساخت «دولت [ضد] اسلامی» کالیبر 120 میلی‌متری دارند؛ کالیبر استاندارد ارتشهای ملی برای این نوع از مهمات، به همراه تأسیسات پرتاب آن‌که احتمالاً از فلزات تأسیسات نفتی ساخته‌شده‌اند.

جیمز بیون هم‌چنین به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است، به نظر می‌رسد که «دولت [ضد] اسلامی» با توجه به پیش‌بینی شکست در موصل، نیروهای کارکشته‌‌ خود در زمینه تولید سلاح و مهمات را از موصل به سوریه یا جنوب ترکیه منتقل کرده باشد. منبع: تخصصی روابط بین‌الملل


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *