چرا حمایت بیمه‌ای از بیماران اعصاب و روانفراموش می‌شود؟

دسته: حقوق پزشکی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۵


چرا حمایت بیمه‌ای از بیماران اعصاب و روانفراموش می‌شود؟

چرا حمایت بیمه‌ای از بیماران اعصاب و روانفراموش می‌شود؟

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود روند رو به رشد بیماران اعصاب و روان در جامعه متأسفانه هیچ حمایت و ارائه خدمات بیمه‌ای برای این قشر وجود ندارد.
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیماران اعصاب و روان فراموش‌شده هستند، اظهار داشت: باوجود روند رو به رشد بیماران اعصاب و روان در جامعه متأسفانه هیچ حمایت و خدمات بیمه‌ای از این قشر نمی‌شود.
وی بابیان اینکه متأسفانه بیمه‌ها در بحث دارو، درمان و بستری فقط 60 روز مسؤولیت فرد بیمار را می‌پذیرند، افزود: البته همین پوشش 60 روزه نیز با بسیاری از کاستی و کمبودها همراه است که درواقع پاسخگوی نیاز بیمار نخواهد بود.
عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: در بحث نگهداری در بیمارستانهای اعصاب و روان، بیمه هیچ مسؤولیتی را نمی‌پذیرد که همین امر موجب شد در برخی از تیمارستانها حتی یک لیوان برای آب خوردن پیدا نشود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: اخیراً در بازدیدی که از چند مراکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان داشته‌ام از یک‌سو وضعیت اسف‌بار نگهداری از این بیماران و درمانهای ناقصی که به دلیل عدم بودجه صورت می‌گیرد و از سوی دیگر آسیب و خطرات جدی که کادر پزشکی را تهدید می‌کند، بسیار نگران‌کننده بود.
سعیدی ادامه داد: پرستاران و کادر پزشکی همراه بیمار نیز در معرض ابتلا به افسردگی و آسیبهایی که از سوی بیمار بدحال به آنها وارد می‌شود، هستند که هیچ‌گونه حمایتی نه‌تنها از بیمار بلکه کادر پزشکی صورت نمی‌گیرد.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی‌که از مسؤول مراکز در خصوص شرایط نامطلوب بیمار، محل نگهداری توضیح خواسته‌ایم در پاسخ به ما از عدم‌حمایت دولت گله کردند و خواستار تعیین و تکلیف بیمه‌ای این افراد شدند. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *