پیشگیری و کاهش جرم در شکوفایی اقتصادی کشور مؤثر است

دسته: حقوق مضاف
بدون دیدگاه
شنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۵


پیشگیری و کاهش جرم در شکوفایی اقتصادی کشور مؤثر است

پیشگیری و کاهش جرم در شکوفایی اقتصادی کشور مؤثر است

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پیشگیری و کاهش جرم ارتباط مستقیمی با رشد و شکوفایی اقتصادی دارد.

محمدباقر الفت روز سه‌شنبه در آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: سیاست‌گذاران کشور در مورد برپایی مناطق آزاد به دنبال اهداف اقتصادی، فرهنگی، انتقال تکنولوژی بودند و با توجه به این‌که این مناطق در قسمتهای مرزی کشور است، زمینه مناسبی نیز برای انتقال و تبادل فرهنگی است.

الفت بابیان اینکه مناطق آزاد سرپل مستحکمی برای رونق اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال است، افزود: با توجه فعالیتهای اقتصادی در این مناطق امکان به وجود آمدن برخی آسیبها و سرایت آن به داخل کشور وجود دارد که امیدواریم با این تفاهم‌نامه که باهدف پیشگیرانه است، بتوانیم تجربه‌های این معاونت را در پیشگیری از وقوع جرم به مناطق آزاد تسری بدهیم.

معاون اجتماعی قوه قضاییه گفت: برخی تصور می‌کنند در مناطق آزاد اقتصادی مقررات سرزمینی اعمال نمی‌شود و بر اساس این تصور ناصحیح می‌توان هر اقدامی مانند قاچاق کالا و یا برخی آزادیهای خاص فرهنگی را انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه باید این مناطق را بافرهنگ ملی خود عجین و اداره کنیم، افزود: امیدواریم با این اقدام و تفاهم‌نامه همکاری با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری نوع نگاه به این مناطق اصلاح شود و کارکرد آن در جهت مصلحت کشور بشود.

الفت اظهار امیدواری کرد که با توجه به حساسیت در مناطق آزاد اقتصادی، برخی آلودگیها مانند قاچاق و معضلات فرهنگی در آن از بین برود.

وی اظهار کرد: مناطق آزاد باید محیطی برای صادرات و گردشگری سلامت و سایر فعالیت کسب‌وکار باشد.

در ادامه این مراسم دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در ترسیم چشم‌انداز ایران 1404 باید آن‌را در یک قطعه کوچک جغرافیا یعنی در مناطق آزاد اقتصادی به‌عنوان الگو بسازیم و بعد آن رابه کل کشور تعمیم دهیم.

اکبر ترکان با تشکر از قوه قضاییه برای توجه به امر پیشگیری گفت: باید به‌موازات تشکیل پرونده و پیگیری مجرم و اجرای مجازات به عوامل جرم‌زدایی ورود کنیم و ریشه‌های آن‌را از بین ببریم.

وی طراحی و ارائه پیشگیرانه از جرم و آسیبهای اجتماعی در مناطق آزاد و ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی به‌منظور ارتقای امنیت و شفافیت اقتصادی را ازجمله مواردی دانست که در این تفاهم‌نامه به آن توجه شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: امیدواریم در راستای اجرای این تفاهم‌نامه که ناظر به استحکام خانواده است شاهد اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از طلاق در مناطق آزاد منتخب باشیم.

وی در مورد تعهدات دبیرخانه مناطق آزاد نیز افزود: تسهیل گری و انجام هماهنگی با نهادها و دستگاههای مسوول در مناطق آزاد و رفع نارساییها و موانع اجرای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم و حمایت و پشتیبانی از اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در این مناطق ازجمله تعهدات دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *