پیرامون رسوایی جنسی در ارتش آمریکا تحقیق می‌شود

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵


پیرامون رسوایی جنسی در ارتش آمریکا تحقیق می‌شود

پنتاگون وعده داد؛

پیرامون رسوایی جنسی در ارتش آمریکا تحقیق میشود

 

 

وزارت دفاع آمریکا وعده داد در شناسایی عاملان انتشار تصاویر برهنهای که در شبکههای اجتماعی از زنان عضو ارتش این کشور بهویژه تفنگداران دریایی منتشر شده است، کوتاهی نخواهد کرد.

پنتاگون از قصد خود برای تحقیق کامل پیرامون رسوایی جنسی خبر داد که پیشینه آن به سوءاستفاده از زنان عضو نیروی تفنگداران دریایی آمریکا و انتشار تصاویر برهنه آنها در یکی از شبکه‌های اجتماعی باز می‌گردد. در همین راستا، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا دستور داد تا در تحقیق پیرامون این مسأله، همه اقدامات لازم در همه شاخه‌های نیروهای مسلح اتخاذ شود.

گفته می‌شود که تصاویر برهنه زنان نیروی تفنگداران دریایی از سوی همکاران مرد آنها در اختیار این شبکه فساد قرار گرفته است که ظاهراً یک گروه فیسبوکی بوده و تا قبل از بسته شدن حدود ۳۰ هزار عضو داشته است.

با این حال، تاکنون فقط ۱۰ نفر از قربانیان برای اعاده حیثیت قدم پیش گذاشته‌اند که این مسأله با توجه به آمارهای موجود مبنی بر ترس قربانیانِ تعرضات جنسی ارتش به گزارش‌دهی در این خصوص، تعجب‌آور نیست.

گفتنی است که پس از کشف این شبکه فساد، موارد مشابه دیگری نیز افشا شد که حاکی از سوءاستفاده از زنان ارتشی متعلق به دیگر شاخه‌های نیروهای مسلح آمریکا در دنیای مجازی است. گزارش سالانه پنتاگون که در ماه مِی ۲۰۱۶ منتشر شد، شمار تجاوزهای جنسی گزارش شده ارتش آمریکا در سال میلادی ۲۰۱۵ را ۶ هزار مورد اعلام کرد و علی‌رغم اسفناک خواندن کل ماجرا، عدم تغییر این رقم نسبت به سال ۲۰۱۴ را رضایت‌بخش خواند! منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *